قائم مقام کلانشهر کمیته امداد استان تهران گفت: در طی سال تعداد ۴ هزار مورد ازدواج در خانواده امداد استان تهران ثبت می‌شود.

ثبت ۴ هزار مورد ازدواج در خانواده کمیته امداد استان تهرانبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید ابوالفضل پرپنچی قائم مقام کلانشهر کمیته امداد استان تهران در مراسم ازدواج ۵۵ زوج مددجو که امروز (چهارشنبه) برگزار شد اظهار داشت: با توجه به اینکه برپایی ازدواج آسان و با دوام بخشی از رویکرد کمیته امداد است در نتیجه معتقدیم که می‌توان زندگی را با همدلی بیشتر و کاهش سخت گیری و با رعایت الگو‌های ایرانی و اسلامی آغاز کرد.

وی با بیان اینکه در سالروز پیوند آسمانی ائمه می‌بایست ساده زیستی و کمک به همنوع را الگویی برای خودمان قرار دهیم، تصریح کرد: باید زندگی ایرانی و اسلامی را الگوی جامعه کرد و با تربیت فرزندانی مومن و متعهد به وظیفه‌ای که داریم عمل کنیم.

پرپنچی با اشاره به اینکه در طول سال تعداد ۴ هزار مورد ازدواج در خانواده کمیته امداد استان تهران ثبت می‌شود، عنوان کرد: ارائه آموزش و مشاوره‌های زندگی برای استمرار و دوام زندگی زوجین لازم است تا زمینه‌ای برای کاهش اختلاف میان آن‌ها و توجه به مسئله اخلاق دینی در زندگی زوجین تحت حمایت باشد.

قائم مقام کلانشهر کمیته امداد استان تهران خاطر نشان کرد: سقف پرداخت کمک هزینه ازدواج به مددجویان تحت حمایت ۵ میلیون تومان است و نوعروسان و بانوان از کمک هزینه خرید جهیزیه ۴ تا ۵ میلیون تومانی و پسران تحت پوشش نیز از هدیه ازدواج ۳ میلیون تومانی بهره مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه در همین راستا به مناسبت سالروز ازدواج حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت علی (ع) تعداد ۵، ۵ زوج در شهر تهران راهی خانه بخت شدند، افزود: سایر برنامه‌های این نهاد به مناسبت هفته ازدواج نیز همانند سال‌های گذشته کمیته امداد استان تهران نیز از جمله برگزاری همایش، الگوسازی و معرفی زوجین موفق برای افرادی که کمک هزینه جهیزیه و ازدواج به آن‌ها پرداخت شده برگزار می‌شود همچنین نحوه ارتباط همسران با یکدیگر به آن‌ها آموزش داده می‌شود.

پرپنچی در پایان اذعان کرد: برگزاری دوره آموزشی برای دختران در شرف ازدواج مددجوی کمیته امداد استان تهران نیز به منظور ارتقای سطح آگاهی این گروه از مددجویان تحت حمایت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار