همزمان با هفته دولت ۱۳ طرح عشایری در فارس به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ روح‌الله بهرامی مدیرکل امور عشایر استان فارس با اشاره به افتتاح ۱۳ طرح عشایری در هفته دولت گفت: این طرح ها با اعتباری بالغ بر ۲۷ میلیارد ریال برای بهره‌مندی ۹۱۳ خانوار افتتاح می‌شود.


وی افزود: این طرح‌ها عمدتا در حوزه بهسازی چشمه، حفر چاه، احداث مخزن ذخیره آب، راهگشایی و اصلاح مسیر دسترسی، احداث حمام خورشیدی است.


بهرامی ادامه داد: منابع اعتباری امور عشایر از محل نفت و گاز، استانی و ملی و مواد ۱۰ و ۱۲ مدیریت بحران است.


وی با بیان اینکه بحث اسکان اختیاری از سیاست‌های سازمان امور عشایری است، بیان کرد: در استان فارس ۱۸۵ کانون یا سایت اسکان برای عشایر پیش‌بینی شده که ۱۰۳ کانون عشایر مستقر شده‌اند؛ مابقی نیز در حال پیگیری هستیم.


بهرامی با بیان اینکه روند تقاضا برای اسکان بین خانوار‌های عشایری سیر صعودی دارد، اظهار کرد: بعد از اسکان عشایر، سایت اسکان کد روستایی یا آبادی می‌گیرد و از حوزه خدمت‌رسانی امور عشایری خارج می‌شود.


مدیرکل امور عشایری استان فارس گفت: مهمترین علت افزایش تقاضا برای اسکان، دسترسی به امکانات مختلف بهداشتی، درمانی و آموزشی است.


وی افزود: هم‌اینک ۲۷ هزار و ۷۹ خانواده کوچنده، با جمعیت ۱۴۷ هزار و ۷۹۰ نفر در قالب ۳ ایل بزرگ قشقایی، خمسه و لر و ۸ طایفه محلی در فارس زندگی کوچرو دارند.


بهرامی ادامه داد: ۶۷.۵ درصد عرصه‌های مرتعی در اختیار عشایر قرار دارد به این معنی که از ۸.۵ میلیون هکتار کل عرصه‌های سرزمینی فارس، ۵.۷ هکتار در اختیار عشایر است.


مدیرکل امور عشایری استان فارس زندگی عشایر را مصداق واقعی اقتصاد مقاومتی دانست که در آن همه افراد خانواده درگیر کار، درون‌گرا، مردمی، مشارکتی است و تصریح کرد: جامعه عشایر ۳.۵ درصد از کل جمعیت فارس را تشکیل می‌دهند و با در اختیار داشتن ۳ میلیون راس دام سبک، سالانه بالغ بر ۱۸ هزار تن گوشت قرمز، معادل ۳۰ درصد کل گوشت قرمزی تولیدی فارس را تولید می‌کنند.
انتهای پیام/ر


افتتاح ۱۳ طرح عشایری در هفته دولت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار