مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس گفت: ۱۵۰میلیارد تومان طرح آب‌رسانی در استان فارس به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حمید رضا دهقانی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان فارس گفت: همزمان با هفته دولت چندین طرح توسعه و تامین آب در این استان با صرف ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه به بهره برداری می‌رسد.


وی با اشاره به اینکه آبرسانی به شهر داراب از محل سد رودبال از جمله طرح‌هایی است که در هفته دولت افتتاح می‌شود، افزود: سد رودبال باکیفیت‌ترین آب‌های سطحی را در کشور دارد و با بهره برداری از این طرح مشکل تامین آب شهر داراب تا حدودی رفع می‌شود.


دهقانی ادامه داد: برای اجرای این طرح، مخزن پنج هزار متر مکعبی و خط انتقال نیز در نظر گرفته شده است و فاز نخست تصفیه خانه آب داراب و زرین دشت نیز وارد مدار می‌شود.


وی بیان کرد: در هفته دولت امسال با صرف ۴۰ میلیارد تومان فرآیند انتقال آب به لارستان از محل سد سلمان فارسی نیز افتتاح می‌شود.


دهقانی اظهار داشت: آب لارستان پیشتر از محل رودخانه تامین می‌شد و همین امر مشکلاتی را در پی داشت، اما با بهره برداری از خطوط انتقال آب به این شهرستان که با احداث ۱۴۰ متر تونل و جاده دسترسی به سد سلمان فارسی میسر شده است آب با کیفیت مناسب وارد تصفیه خانه می‌شود.


مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای فارس، بهره برداری از شبکه‌های انتقال آب سد تنگاب را از دیگر طرح‌های هفته دولت اعلام کرد و گفت: آب از طریق این شبکه‌ها در اختیار کشاورزان منطقه قرار می‌گیرد و یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه به جز اراضی که زیر کشت برنج و شلتوک رفته از آب کشاورزی سد تنگاب بهره مند می‌شوند.


وی، بهره برداری از پنج کیلومتر خطوط انتقال نوسازی شده آب شهرستان فسا را از دیگر طرح‌های هفته دولت برشمرد و گفت: خط انتقال آب به این شهرستان از محل موسوم به چاه‌های مهدی آباد بازسازی و نوسازی شده است.


دهقانی، بیان کرد: افزون بر این امسال در هفته دولت، عملیات اجرایی معادل ۱۵۰ میلیارد تومان طرح‌های توسعه آب و خاک نیز آغاز می‌شود.


مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان فارس تصریح کرد: احداث خطوط انتقال آب از سد درود زن به شهرستان‌های خرامه و مرودشت و روستا‌های در مسیر و پروژه اصلاح ۲۹ کیلومتر خط انتقال آب به زرین دشت از جمله این طرح هاست.
انتهای پیام/ر

بهره برداری از طرح‌های آب‌رسانی در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار