یک جامعه شناس گفت: موضوع ادامه تحصیل جوانان تا مقاطع بالا نیز می تواند در به تاخیر انداختن ازدواج اثرگذار باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛نوابی فر جامعه شناس گفت: بالا رفتن سن ازدواج می تواند عوامل متعددی داشته باشد که یکی دیگر از این عوامل را می توان با نگرش جوانان به زندگی مدرنیته و مطالبات و خواست‌های بیش از حد آنها مرتبط دانست.

وی ادامه داد: در عصر ارتباطات که زندگی افراد به شیوه‌های مختلف در معرض دید دیگران قرار می‌گیرد، این موضوع می‌تواند مطالبات نامعقولی را در جوانان ایجاد کرده که این مطالبات اغلب بیش از جایگاه افراد است و همین تداوم مسیر زندگی برای آنها را چالش برانگیز می کند.

نوابی‌فر با تاکید بر اینکه در دنیای پر از مطالبات نامعقول انتظارات جوانان برآورده نمی‌شود، بیان کرد: در چنین شرایطی ازدواج به امری محال و دست نیافتنی تبدیل خواهد شد و برای حل این مشکل باید از یک سو خانواده‌های دختردار اندکی مطالبات و خواست های خود و دخترانشان را تعدیل کرده و از دیگر سو خانواده‌های پسردار نیز زیاده خواهی‌های فرزندان خود را تعدیل کنند.

وی یادآور شد: با تعدیل زیاده خواهی‌های جوانان و آموزش مهارت‌های زندگی به آنان می توان جوانان را به سمت ازدواج منطقی و حساب شده سوق داد.

نوابی‌فر سنین بین 20 تا 30 سالگی را سنین مناسب برای ازدواج دانست و افزود: ازدواج در سنین پایین تر به دلیل نداشتن مهارتهای زندگی و ازدواج در سنین بالاتر به دلیل از بین رفتن شور و شوق جوانی چندان مناسب نیست.

 

انتهای پیام/ز

20 تا 30 سالگی  سن مناسب برای ازدواج است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.