سرخپوشان پایتخت با تعویض های طلایی برانکو توانستند از شکست برابر الاهلی عربستان رهایی یابند.

 به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرخپوشان پایتخت در بازی با الاهلی عربستان گل زود هنگامی را دریافت کردند اما آنها با تدبیر برانکو به بازی برگشتند و یک امتیاز شیرین در عمان بدست آوردند.

بازی پرسپولیس و الاهلی عربستان به دوبخش تقسیم می شود. بخش اول زمانی است که ربیع خواه به جای کامیابی نیا در هافبک میانی بازی کرد و منشا مهاجم تمام عیار پرسپولیس در نیمکت ذخیره ها حضور داشت.

برانکو در ابتدای بازی با الاهلی عربستان اصرار به حضور ربیع خواه در میانه زمین پرسپولیس را داشت. همین موضوع باعث شد که پرسپولیس در مرکز زمین دوندگی لازم را نداشته باشد چرا که ربیع خواه بازیکن سریعی نیست تا بتواند تحرک لازم را در میانه میدان ایجاد کند.

به هر حال پرسپولیس با رفع دو اشکال خود بازی روانی را برابر حریف عربستانی خود انجام داد و گل های خورده را جبران کرد.

پرسپولیس زمانی که به حالت اولیه خود بازگشت در نهایت توانست از شکست رهایی یابد.

بازی رفت  پرسپولیس برابر الاهلی عربستان نکات مهمی داشت که از نظر خواهیم گذراند.

1-برانکو در بازی برابر الاهلی عربستان تصمیم گرفت که از ربیع خواه به جای کامیابی نیا در ترکیب اصلی استفاده کند اما نحوه بازی این بازیکن برای تفکر دفاعی سرخپوشان پایتخت مناسب نبود.

2-همچنین بیرانوند دروازه بان پرسپولیس که در بازی با الاهلی عربستان به دنبال افزایش کلین شیت های خود بود عملکرد مناسبی در  درون دروازه نداشت و گل اول را به جای دفع کردن با دست به سمت مهاجم الاهلی انداخت و همین اشتباه باعث شد که پرسپولیس در همان دقایق ابتدایی گل دریافت کند.

3- مرکز دفاع پرسپولیس در زمان دریافت گل اول خالی بود و هیچ یک از مدافعان پرسپولیس نتوانستند پوشش مناسبی در خط دفاع تیم خود بدهند. براین اساس مهاجم الاهلی بدون دردسری توانست گل اول تیمش را به ثمر برساند.

4-عمر السوما مهاجم خطرناکی است که از فرصت ها به بهترین نحو استفاده می کند. پرسپولیسی ها با وجود اطلاع از این موضوع یارگیری خوبی برای مهار این مهاجم انجام ندادند و در نهایت این بازیکن با زدن گل اول بازی توانایی خود را به رخ پرسپولیسی ها کشاند.

5-ترکیب هجومی علیپور و طارمی  برابر سه مدافع متمرکز الاهلی عربستان مناسب نبود. به هر حال برانکو در نیمه دوم به اشتباه خود پی برد و با آوردن منشا به زمین بازی  باعث شد که بازی هجومی پرسپولیس نسبت به نیمه اول بهتر شود و مهاجم نیجریه ای هم گل دوم تیمش را به ثمر برساند.

6-غیبت سید جلال حسینی در این بازی محسوس بود چرا که لئونالدو بازیکن الاهلی عربستان به خوبی مدافعان پرسپولیس را در این بازی اذیت کرد و ستاره تیم الاهلی بود.

7-همچنین مرکز دفاع پرسپولیس پشت ربیع خواه خالی بود و بازیکنی این نقطه را پوشش نداده بود. تیم الاهلی عربستان هم از این نقطه ضعف پرسپولیس نهایت استفاده را کرد و دو گل به پرسپولیس زد.

8-فرشاد احمدزاده در این بازی نتوانست عملکرد مناسبی داشته باشد، براین اساس برانکو این بازیکن را بیرون کشید و بشار رسن جایگزین این بازیکن شد.

9- بشار رسن هافبک عراقی پرسپولیس با وجود اینکه برای اولین بار در ترکیب پرسپولیس قرار گرفت اما نشان داد که می تواند در مواقع بحرانی برای پرسپولیس گره گشا باشد.

10- سرمربی تیم الاهلی عربستان یک بازیکن آزاد در میانه میدان گذاشته بود که این بازیکن به راحتی در میانه زمین مهاجمان تیمش را تغذیه می کرد و پرسپولیسی ها در بیشتر دقایق بازی نتوانستند این بازیکن مهار کنند.

11- اکثر پاس های پرسپولیس رو به عقب بود و بازیکنان مکث زیادی در ارسال توپها داشتند که برانکو باید این نقیصه را حل کند.

12- بازی هجومی پرسپولیس از خط دفاع در بازی برابر الاهلی عربستان به سختی انجام می شد. با وجود اینکه شجاع خلیل زاده گل اول پرسپولیس را زد اما  مدافعان پرسپولیس کمتر در کارهای هجومی  تیم خود شرکت می کردند.

به هر حال تعویض های طلایی برانکو شوکی بر پیکره عربستانی ها وارد کرد و بازیکنان جایگزین همانند منشا و رسن توانستند نتیجه بازی را برگردانند.

کار پرسپولیسی ها هنوز در لیگ قهرمانان آسیا تمام نشده است و آنها یک نیمه دیگر در ابوظبی امارات پیش رو دارند.

براین اساس برانکو باید در فرصت باقی مانده روحیه بازیکنان را افزایش بدهد تا آنها با تمام توان برابر الاهلی عربستان در بازی برگشت حاضر شوند.

انتهای پیام/

موشکافی بازی پرسپولیس برابر الاهلی عربستان 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پرسپولیسی
۱۵:۲۰ ۰۱ شهريور ۱۳۹۶
الاهلی با آن همه هزینه نصف پرسپولیس بازی نکرد و پرسپولس هم حقش باخت نبود
Iran (Islamic Republic of)
پرسپولیسی
۱۵:۲۰ ۰۱ شهريور ۱۳۹۶
الاهلی با آن همه هزینه نصف پرسپولیس بازی نکرد و پرسپولس هم حقش باخت نبود
آخرین اخبار