تصویب کلیات طرح بازارچه صنایع دستی در استان

کارگروه گردشگری و خدمات سفر کهگیلویه و بویر احمد کلیات طرح راه اندازی بازارچه صنایع‌دستی استان در پارک اسکان یاسوج را تصویب کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  پژمان نیک اقبالی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در کارگروه گردشگری و خدمات سفر استان اظهار داشت: با ایجاد طرح بازارچه صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد مکانی ساماندهی شده و تحت نظر به وجود می‌آید که گردشگران داخلی و خارجی با اطمینان کامل از این غرفه‌ها خرید می کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: طرح بازارچه صنایع‌دستی استان کهگیلویه و بویراحمد در پارک اسکان یاسوج در زمینه اشتغال زایی، جذب گردشگر و درآمدزایی هنرمندان استان کارآمد است.

زیربنای این طرح که 2 هزار و 500 مترمربع است که برای 110 نفر اشتغال‌زایی به همراه دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه یکی از نیازهای اساسی، بازار ثابت برای عرضه صنایع‌دستی است گفت: هم‌اکنون فضای کافی برای فروش صنایع‌دستی در استان وجود ندارد.

باقری اظهار داشت: بیش از 30 هزار نفر کارآموز در حوزه صنایع‌دستی در استان در سال‌های اخیر آموزش داده‌شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه فضای کافی و مطمئن برای تولید و فروش صنایع‌دستی در استان در اختیار افراد نیست افزود: دلال‌ها با خریداری این محصولات با قیمت ناچیز از فروشنده و عرضه در بازارهای دیگر، صنایع‌دستی استان را به تاراج می‌برند.

باقری ابراز داشت: توسعه گردشگری در طرح آمایش سرزمینی دارای رتبه اول سرمایه‌گذاری است، بنابراین باید از صنایع‌دستی و گردشگری استان حمایت شود.

سالانه 218 هزار مترمربع انواع صنایع‌دستی بافتنی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.

کهگیلویه و بویراحمد با 710 هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران قرار دارد و این استان بیش از 16 هزار کیلومترمربع مساحت دارد.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.