اولین نمایشگاه بین المللی صنعت شیشه و صنایع وابسته با حضور شرکت های داخلی خارجی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی آغاز به کار کرد.

نخستین نمایشگاه صنعت شیشه افتتاح شدبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نخستین نمایشگاه بین المللی صنعت شیشه و صنایع وابسته که شامل تجهیزات خطوط تولید، معادن و فرآوری مواد اولیه، انواع شیشه های ساختمانی، شیشه نما، شیشه های اداری، شیشه اتومبیل، شیشه ضد گلوله، ظروف کریستال و مواد اولیه دیگرو صنایع مرتبط می شود افتتاح شد.

شرکت های داخلی و نمایندگانی از کشورهای فرانسه، ایتالیا، آلمان و چین و همچنین سازمان انرژی‌های نو کشور و دیگر سازمان های مربوطه در این نمایشگاه حضور پیدا کرده اند.

هدف از برگزاری این نمایشگاه ایجاد فرصت های سرمایه گذاری، ایجاد اشتغال زایی و بازار یابی توسعه صادرات خواهد بود.

حسین زجاجی دبیر انجمن صنفی صنعت شیشه در حاشیه برگزاری این نمایشگاه گفت: وجود مواد اولیه در داخل کشور و همچنین رونق تولید و صادرات موجب شد شرکت ها و کارخانه های داخلی تولید بسیار مناسبی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تولید صنعتی شیشه در کشور حدود 75 سال است که آغاز شده، اظهار کرد: سیلیس، سدیم، کربنات، آهک، اکسید منیزیم و دولومیت مواد اولیه شیشه بوده که معادن این مواد در کشور وجود داشته و این مواد به سهولت در دسترس یکی از مزایای این صنعت به شمار می رود.

حسین زجاجی همچنین ادامه داد: در حال حاضر سالانه حدود 200 میلیون دلار شیشه تولیدی کارخانه های داخلی است که به کشور های عراق، ارمنستان، تاجیکستان، آذربایجان و کشور های حاشیه خلیج فارس و برخی کشور های اروپایی صادر می شود.

در حال حاضر در کشور روزانه 450 هزار متر مربع شیشه جام تولید می شود که از این میزان حدود 40 درصد صادر و 60 درصد باقی مانده نیاز بازار داخلی را تأمین خواهد کرد.

تکنولوژی‌ مدرن به صنعت شیشه رسید

جعفر سرقینی معاون وزیر صنعت معدن و تجارت نیز در جمع خبرنگاران میزان تولید در سال ٩٥ را یک و نیم میلیون تن عنوان كرد و گفت: ٥٠٠ هزار تن از این میزان  صادر شده كه به ارزش ١٢٠ میلیون دلار بوده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صنعت شیشه، صنعت رو به رشدی در كشور است و به طوریكه  ٦ میلیون تن ظرفیت تولید ایجاد كرده است.

وی افزود: مزیت اصلی صنعت شیشه مواد اولیه آن است كه در كشور وجود دارد و صنعتگران آن به پیشرفت های خوبی رسیده اند.

سرقینی در خاتمه اظهار داشت: طبق برنامه افق ١٤٠٤ پیش بینی كرده‌ایم كه به تولید ٢.٥ میلیون تن در سال و صادرات یک میلیون تن برسیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار