خلیلی گفت: باید نگاه همه حول محور قانون شکل بگیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی ،رئیس کل دادگستری استان قم سه شنبه شب در آخرین نشست اعضای دوره چهارم شورای اسلامی شهر قم که باحضور سیدمهدی صادقی استاندار و اعضای دوره چهارم و پنجم شورای شهر، مدیران شهری و استان در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به وظایف شهرداری‌ها و شورای شهر اظهار کرد: شهرداری‌ها بیش از 300 وظیفه در شهر دارند و ما دو نگاه مدیریتی در این زمینه داریم؛ بعضا برخی مدیریت و وظایف را تعبدی می‌بینند و به نتایج آنها توجهی ندارند و اگر از آنها در مورد اقدامات سوال کنی می‌گویند که به وظیفه عمل کردم.رئیس کل دادگستری استان قم ضمن تقدیر از اعضای دوره چهارم شورای شهر قم گفت: اعضای این دوره تلاش خوب و هماهنگی مناسبی داشتند و کارهای گسترده‌ای انجام دادند و باید بهتر از این عملکرد آنها به نمایش مردم در می‌آمد.

وی گفت:با بیان اینکه بسیاری از مشکلات کشور به دلیل همین نگاه به مدیریت است ،برخی مدیران اما آثار وظایف و اقدامات را می‌بینند و به همان مقدار که وظایف نتیجه داد مروفقیت به دست می‌آورند.

رئیس دادگستری استان قم ادامه داد:با تاکید بر اینکه نظم دستگاهی و برگزاری جلسات مختلف فضیلت برای هر نهادی است اما موفقیت نیست ، ما نباید فضایل را با عملکردها اشتباه بگیریم و باید امروز در راستای تحقق اثرات مطلوب در نتیجه وظایف باشیم که این موفقیت است.

وی  افزود:با تاکید بر ضرورت توجه به فضائل در فعالیت نهادها و دستگاه‌های مختلف، مطالبات مردم از فضائل نیست؛ فضائل باید باشد اما انتظار مردم چیز دیگری است. از بین تکالیفی که وجود دارد باید میزان اثربخشی هرکدام را بسنجیم تا بتوانیم رضایت‌ مردم و رفع مشکلات آنها را محقق کنیم.

وی  اضافه کرد:با تاکید بر اینکه اعضای شورای شهر در انجام وظایف و تصمیمات خود به نتایج آن فکر کنند، نقطه اتکاء رسیدن به اهداف و نتایج مطلوب وحدت است.

رئیس دادگستری استان قم گفت: اگر انسجام، هماهنگی و وحدت بود و به حرف اکتفا نشد و هماهنگی در قلب و دل ایجاد شد پیشرفت می‌کنیم.

وی  یادآورشد:با تاکید بر اینکه اگر خواست ما خواست مردم باشد موفق خواهیم بود ، اگر نگاه‌های متفاوت را از بین بردیم و به اهداف واحد فکر کردیم و آن را منشا خواست واقعی و واحد قرار دادیم موفق هستیم.

خلیلی خاطرنشان کرد: با تاکید بر اینکه نیازمندی‌های جامعه در اولویت کاری است  ،ما نسبت به نیازهای مردم غفلت کردیم و چند نیاز واقعی در استان وجود دارد که باید به آنها پرداخته شود.

وی گفت: ضمن تقدیر از اعضای دوره چهارم شورای شهر قم،اعضای این دوره تلاش خوبی داشتند و کارهای گسترده‌ای انجام دادند و باید بهتر از این عملکرد آنها به نمایش مردم در می‌آمد.

وی تصریح کرد: با تاکید بر اینکه هماهنگی در دوره چهارم شورا مشهود بود، آقای بیاتی در دوره مدیریت شورای شهر قم مقبولیت و اعتبار خوبی داشتند.

خلیلی بیان کرد: هماهنگی و انسجام اعضای دوره پنجم شورا نیز قبل از آغاز رسمی دوره مشهود است و امیدواریم همین ذهنیت واحد در شورا هم پایدار باشد.

وی با تقدیر از خدمات سقائیان‌نژاد شهردار قم اذعان کرد: آقای سقائیان‌نژاد ویژگی‌های خاص منحصربفردی دارند و نظم شهرداری در وی وجود دارد چراکه تجربه 12 ساله شهرداری اصفهان به قم منتقل شده است و اخلاق‌مداری در مدیریت شهری قم مشهود است.

خلیلی  گفت:با تاکید بر اینکه نظام خاصی در شهر قم شکل گرفته است ، تا امروز گزارشی از بی‌نظمی مالی در شهرداری نشنیده‌ایم و این قابل تقدیر است.

خلیلی اظهارکرد:با اشاره به پشتکار امیرآبادی به عنوان نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی،ما قدردان زحمات وی در رفع مشکلات مردم هستیم.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریت شهری قم مجموعه‌ای هماهنگ هستند و نفوذ شخصیتی آقای سقائیان‌نژاد در بدنه شهرداری قم به عنوان فرمانده شکل گرفته است.

انتهای پیام/ح

اخلاق مداری در مدیریت شهری قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار