رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان شوش از حل مشکل آبرسانی به 38 روستای منطقه آهودشت این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد رازقی، رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان شوش با تشریح مسائل و مشکلات تامین آب 213 روستای شهرستان شوش با 14 هزار مشترک بیان کرد: آب آشامیدنی 38 روستای منطقه آهودشت از محل مجتمع اصلی آهودشت ( خلیفه حیدر ) تامین می شود که این مجتمع با گذشت 10 سال از زمان بهره برداری فرسوده شده و آبرسانی به این روستاها را مشکل کرده است.
وی طول خط انتقال آب روستاهای منطقه خلیفه حیدر شوش را 40 کیلومتر عنوان کرد و اظهار داشت:20 کیلومتر از این خط انتقال آب از محل تاسیسات آبرسانی کاملا فرسوده بوده و مکرر دچار شکستگی می شود، لذا برای اجرای طرح مذکور شامل بهسازی تاسیسات انتقال و تعویض خط فرسوده 400 میلی متر به عنوان یک طرح ملی و ضروری درخواست اعتباری معادل 50 میلیارد ریال شده که در نخستین گام تامین لوله های مورد نیاز تعویض 20 کیلومتر از خط انتقال در حال انجام است.
رازقی با قدردانی از پیگیری دکتر سید راضی نوری نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی به خاطر پیگیری تامین اعتبار اجرای این طرح ضروری پیش بینی کرد با تامین لوله های مورد نیاز این خط عملیات اجرایی بهسازی تاسیسات و تعویض خط ظرف یک ماه آینده وارد گام اجرایی شود.
رئیس اداه آب و فاضلاب روستایی شهرستان شوش همچنین به انجام مطالعات طرح آبرسانی به 40 روستای بخش فتح المبین شوش اشاره کرد و اذعان داشت: با توجه به محرومیت این روستاها که در بخش مرزی فتح المبین واقع اند لذا تلاش شده تا امسال ردیف اعتباری برای این طرح تعریف شود که در نخستین گام 3 میلیارد ریال به رفع مشکل تامین آب 40 روستای مذکور اختصاص یافت.
این مقام مسئول با بیان اینکه بخش مرزی فتح المبین در 8 سال دفاع مقدس متحمل خسارت سنگینی شده و تاسیسات آبرسانی آن به طور کامل نابود شده بود به پروژه تامین آب ' پای پل ' در غرب کرخه در بخش فتح المبین اشاره و اظهار کرد: این طرح شامل احداث تصفیه خانه و مجتمع آبرسانی برای 15 روستا است که تمام روستاهای دهستان چنانه را شامل می شود و 50 میلیارد ریال برای اجرای آن اعتبار نیاز است.
محمد رازقی با اشاره به مشکل تامین آب روستاهای میان آب این شهرستان بیان داشت: پروژه آبرسانی میان آب امسال به صورت جهادی از سوی کارکنان این اداره در دست اجراست تا مشکل تامین آب 7 روستا با 13 هزار نفر جمعیت بر طرف شود.
وی با بیان اینکه آبرسانی به 20 روستای این شهرستان همچنان با تانکر انجام می شود تصریح کرد: این روستاها عمدتا در بخش فتح المبین می باشند اما تعدادی روستا در بخش شاوور را نیز شامل می شود که اکثرا جمعیت کمی در آن ها سکونت دارند.
رازقی پراکندگی روستاها و دور بودن از مجتمع های آبرسانی روستایی و نیز عشایری بودن را مشکل روستاهای مذکور عنوان کرد و افزود: 2 روستای غرب کرخه عشایری بوده که واگذاری مسئولیت تامین آب آن ها به اداره آب و فاضلاب روستایی شوش در حال انجام است.
رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان شوش با تائید شناسایی 700 انشعاب غیر مجاز آب در روستاهای این شهرستان اذعان کرد: برنامه تبدیل این انشعاب های غیر مجاز روستایی به اشتراک های مجاز و قانونی با همکاری دادستان شوش در حال انجام است.
وی یکی از چالش های بزرگ امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان شوش را نبود اعتبار برای تعمیر و نگهداری شبکه ها و خطوط انتقال آب مناطق روستایی عنوان کرد و اظهار داشت: در مدت 6 ماه تعداد 700 مورد شکستگی در شبکه و خط انتقال آب مناطق روستایی شوش تعمیر شده است.
این مقام مسئول ضمن در خواست کمک از خیرین برای مشارکت در ساخت تاسیسات و مجتمع های آبرسانی روستایی اظهار کرد: افراد خیری که در زمینه ساخت مجتمع و تاسیسات آبرسانی روستایی مشارکت کنند و تاسیسات را وقف نمایند تاسیسات به نام آن ها نامگذاری می شود.
رازقی در ادامه از مشترکان آب روستایی خواست با پرداخت هزینه آب مصرفی این اداره را در ارائه خدمات و تامین آب مشترکان روستایی یاری کنند.
انتهای پیام/گ

روستاهای شوش در انتظار حل مشکل تامین آب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.