نماینده مرد شیراز در مجلس شورای اسلامی از اجرای طرح شیرین کردن آب دریا و انتقال آن به مناطق مرکزی استان فارس خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛در جلسه‌ای که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و سه تن از نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی با وزیر نیرو تشکیل شد، مشکلات و کمبودهای استان فارس در زمینه طرح‌های آبرسانی، برق‌رسانی و استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی مطرح و توافقاتی نیز در این زمینه صورت گرفت.
جعفر قادری نماینده شیراز در مورد مصوبات این جلسه گفت: نمایندگان حاضر در این جلسه تقاضای تامین اعتبار برای تسریع در اجرای طرح‌های آبرسانی مطرح و وزیر نیرو نیز با تامین اعتبار لازم به منظور اجرای طرح آبرسانی خط دوم شیراز از سد درودزن موافقت کرد.
نماینده شیراز در خانه ملت افزود: بحث تکمیل سد هایقر و احداث خطوط انتقال آب آن به مناطق جنوبی فارس نیز مطرح شد که وزیر نیرو اعلام کرد منابع بیشتری به این امر اختصاص و تزریق می‌شود و در بودجه سال 91 با افزایش قابل قبولی این طرح به سرانجام می‌رسد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از موافقت وزیر نیرو در برق‌رسانی به چاه‌های کشاورزی در استان فارس خبر داد و اضافه کرد: با موافقت و دستور نامجو برق‌رسانی به چاه‌های کشاورزی در سطح این استان با تقویت خطوط انتقال و ترانس‌های توزیع و تقویت خطوط، مشکل متقاضیان و کشاورزان این استان برطرف می‌شود.
سخنگوی کمیسیون ویژه جهاد اقتصادی مجلس در مورد شیرین کردن آب دریا و انتقال آن به مناطق مرکزی استان فارس گفت: با توجه به توسعه و رونق واحدهای صنعتی و تولیدی در مناطق جنوبی، مرکزی و شرقی استان و لزوم تامین آب مورد نیاز این واحدها و مردم این مناطق بحث شیرین کردن آب دریا و انتقال آن به مراکز مناطق مرکزی و شرقی این استان مطرح و وزیر نیرو متعهد شد که تضمین‌های لازم برای اجرای این طرح را تقبل و این طرح در الویت کاری وزارت نیرو قرار گیرد.
قادری در زمینه آبرسانی به مناطق روستایی فارس و شهرستان شیراز نیز گفت: به منظور حل مشکل آبرسانی به مناطق روستایی اطراف شیراز مقرر شد وزارت نیرو موضوع حفر چاه‌های عمیق، تکمیل شبکه‌های آبرسانی و توسعه و تقویت خطوط آب روستایی را با سرعت و جدیت لازم دنبال و مشکل آبرسانی به مناطق روستایی نیز برطرف شود.
استاد دانشگاه شیراز استفاده از ظرفیت و توان‌ بخش خصوصی در زمینه طرح‌های وزارت نیرو را یک فرصت دانست و ادامه داد: وزیر نیرو قول مساعد داد تا با بخش خصوصی وارد مذاکره شده و بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌های آبرسانی و برق‌رسانی و خطوط انتقال و حتی شیرین کردن آب دریا را با استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی پیگیری و دنبال کند.
نماینده اصولگرای مجلس هشتم از موافقت وزیر نیرو با فروش اوراق مشارکت خبر داد و تصریح کرد: برای حل مشکلات مالی و تامین منابع مالی این وزارتخانه، وزیر نیرو موافقت خود را با فروش اوراق مشارکت توسط این وارزتخانه اعلام و به زودی مراحل اجرایی آن آغاز می‌شود./س 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.