روزنامه دولتی چاینا دیلی در گزارشی نوشت نیروی دریایی آمریکا به مانعی خطرناک در آب‌های آسیا تبدیل شده است.

چاینا دیلی: حضور نظامی آمریکا تهدید ناوبری و کشتیرانی در آسیا را افزایش داده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، روزنامه دولتی چاینا دیلی در شماره امروز سه‌شنبه خود نوشت تازه‌ترین سانحه دریایی کشتی جنگی آمریکا که چهارمین حادثه از این دست برای ناوگان نیروی دریایی این کشور در اقیانوس آرام از ابتدای سال 2017 به شمار می رود، نشان می دهد به رغم ادعاهای آمریکا مبنی بر کمک به آزادی کشتیرانی در منطقه، حضور نظامی این کشور ضریب مخاطرات کشتیرانی در آسیا را افزایش داده است.

روزنامه چاینا دیلی در سرمقاله امروز خود با اشاره به برخورد ناوشکن آمریکایی با یک کشتی نفتکش در آبهای مجاور سنگاپور و مالزی، نوشت مردم از خود می پرسند چرا برای نیروی دریایی پیشرفته و مجهز و پیچیده ای مانند ناوگان آمریکا همچنان چنین مشکلاتی ایجاد می شود.

این روزنامه تاکید کرد: «تحقیقات درباره علت بروز این سانحه وقت گیر است و هنوز به نتیجه نرسیده ولی در هر حال جای تردید وجود ندارد که افزایش فعالیت کشتی های جنگی آمریکا در منطقه آسیا - اقیانوس آرام از زمان رویکرد جدید واشنگتن در تغییر موازنه در منطقه موجب شده است تا کشتیرانی تجاری در آبهای منطقه با خطرات فزاینده ای روبرو شود.»

چین همواره از آزادی عملیات ناوبری آمریکا نزدیک جزایر تحت کنترل چین در آبهای مورد اختلاف دریای چین جنوبی شکایت داشته اشت.

چاینا دیلی می افزاید: «در حالی که نیروی دریایی آمریکا به مانعی خطرناک در آبهای آسیا تبدیل شده است، چین با همکاری اعضای اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا ( آسه آن ) می کوشد تا با اتخاذ تدابیری، ایمنی دریانوردی و کشتیرانی در منطقه را تقویت کند. تحت این شرایط روشن است چه کسی باید به خاطر نظامی کردن آبهای منطقه و تهدید ناوبری و کشتیرانی هدف انتقاد قرار گیرد.»

 

انتهای پیام/

 

خطرات کشتیرانی در آبهای آسیا

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار