نیروی هوایی آمریکا دو قرارداد جداگانه با شرکت‌های «بوئینگ» و «نورثروپ گرومن» برای طراحی نسل جدید موشک‌های قاره‌پیما امضا کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ نیروی هوایی آمریکا قصد دارد موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای «مینتمن 3» را با نسل جدید آن جایگزین کند. به همین منظور دو قرارداد همکاری میان نیروی هوایی این کشور و شرکت‌های «بوئینگ» و «نورثروپ گرومن» برای طراحی موشک‌های جدید قاره‌پیما منعقد شده است.

این تصمیم مقامات آمریکایی می‌تواند به تنش موجود میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ دامن بزند؛ زیرا آمریکایی‌ها از آزمایش‌های موشکی کره شمالی انتقاد کرده‌ و طرح تشدید تحریم‌های این کشور را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه داده‌اند. نیروی هوایی آمریکا تابستان گذشته از صنایع دفاعی این کشور درخواست کرده بود طرحی برای جایگزین کردن سامانه قدیمی موشک‌های قاره‌پیمای «مینتمن 3» ارائه دهند.

ژنرال «دیوید گلدفین»، رئیس ستاد نیروی هوایی ارتش آمریکا، در این باره گفت: موشک‌های «مینتمن 3» 45 ساله شده‌اند. وقت آن رسیده تا این موشک‌ها را به روز رسانی کنیم.

ارزش قرارداد سه ساله نیروی هوایی آمریکا با «نورثروپ گروکن» 328 میلیون دلار و با «بوئینگ» 349 میلیون دلار اعلام شده است.

دفتر ارزیابی هزینه و برنامه پنتاگون، اعلام کرد اجرای کامل پروژه به روزرسانی موشک‌های بالستیک «مینتمن 3» نیازمند 85 میلیارد دلار اعتبار مالی است. نیروی هوایی آمریکا هزینه این کار را 62 میلیارد دلار برآورد کرده بود.

وزارت دفاع آمریکا قصد دارد در یک دوره 10 ساله تمام بمب‌افکن‌های اتمی، موشک‌ها، بمب‌ها، زیردریایی و اژدرهای مورد استفاده در ارتش این کشور را به روز رسانی کند. این طرح نیازمند 350 میلیارد دلار بودجه است.

برخی از کارشناسان پیش‌بینی کردند به روزرسانی کامل تجهیزات ارتش آمریکا در 30 سال آینده، به یک هزار میلیارد دلار اعتبار مالی نیاز داشته باشد.

 

انتهای پیام/

امضای قرارداد همکاری نیروی هوایی آمریکا با بوئینگ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار