سامانه سپند برای ثبت نام سرویس مدارس، اولین بار در قزوین راه اندازی شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین گفت: در این سامانه باید پیمانکاران، مدیران مدارس، راننگان تاکسی و دانش آموزان اطلاعات خود را وارد کنند.

به گفته دربندی زاده، ثبت نام پیمانکاران، رانندگان و مدیران مدارس در این سامانه شروع شده است و دانش آموزان هم از نیمه دوم شهریور ماه می‌توانند در این سامانه نام نویسی کنند.

وی اضافه کرد:در این طرح خانواده‌ها با داشتن نرم افزار کیو آر در تلفن همراه خود می‌توانند از ساعت رفت و برگشت فرزند خود آگاه شوند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین گفت: همچنین در این سامانه رانندگان می‌توانند مسیر‌ها و محل‌های مورد نظر خود را انتخاب کنند.

دربندی زاده افزود: اجرای این سامانه موجب شناخت اولیاء دانش آموزان درباره رانندگان سرویس مدارس، نظارت مدیران مدارس و سازمان تاکسیرانی بر فعالیت رانندگان و امنیت بیشتر دانش آموزان خواهد شد.

وی با اشاره به نرخ کرایه سرویس مدارس گفت: هر دستگاه تاکسی سواری از یک تا شش کیلومتر به ازای هر نفر ۹۵ هزار تومان و از شش تا ۱۲ کیلومتر ۱۰۷ هزار تومان دریافت می‌کند.

دربندی زاده نرخ کرایه تاکسی ون از یک تا شش کیلومتر ۶۰ هزار تومان و از شش تا ۱۲ کیلومتر ۷۱ هزار تومان است.

وی اضافه کرد: پارسال هزار و ۴۰۰ دسنگاه تاکسی برای جابه جایی ۵ تا ۶ هزار دانش آموز برای سرویس مدارس استفاده شد و همین میزان برای امسال هم پیش بینی می‌شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین تاکید کرد: سوار کردن بیشتر از ظرفیت صندلی ممنوع است.

دربندی زاده از خانواده‌ها خواست برای پیشگیری از هر گونه حوادث ناخوشایند اعم از جانی، مالی و اخلاقی از انتخاب سرویس مدارس به صورت مستقیم خودداری کنند و حتماً از سرویس مدارسی که تحت نظارت سازمان تاکسیرانی می‌کنند استفاده کنند.

 

 اجرای سامانه سپند برای اولین بار در کشور در قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.