دومین جشنواره برترین‌های مساجد مصادف با روز جهانی و هفته گرامیداشت مساجد دیروز با حضور ائمه جماعات و جمعی دیگر از مسئولان شهرستانی در سقز برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛یعقوب صفاری، فرمانده سپاه شهرستان سقز در این  جشنواره گفت: این جشنواره با هدف انسجام بخشی نهادهای مرتبط با مسجد از ابتدای سال جاری آغاز به کار کرده است و با همکاری اداراتی چون اوقاف، تبلیغات اسلامی، کانون های فرهنگی - هنری مساجد و بسیج به انتخاب برترین‌های مساجد اقدام کرد.

وی به انتخاب ۹ مدیر برتر مساجد کشور اشاره و تشریح کرد: در این راستا انتخاب مدیران برتر مساجد شامل خادم، هیئت امنا، مدیر کانون فرهنگی، امام جماعت و فرمانده پایگاه بسیج برتر می باشد که در این مراسم معنوی از آنان تجلیل بعمل می آید.

صفاری با بیان اینکه دو پایگاه بسیج بانوان و آقایان در محل مسجد جامع شهرستان شروع به فعالیت می‌کند، عنوان کرد: بسیج باید بتواند مساجد را در معنای واقعی مسجد نگه دارد و سعی در حفظ آن با مشارکت امام جماعت کند و به برنامه‌های مختلف آن رونق دهد به نحوی که برای مردم محله از جذابیت بالایی برخوردار باشد.

علی اکبر ورمقانی، فرماندار شهرستان سقز هم در ادامه این مراسم طی سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از بانیان برگزار کننده این مراسم اظهار کرد: برگزاری این جشنواره ها در ارتقای فرهنگ قرآنی و مساجد جامعه نقش بسزایی خواهد داشت.

ماموستا سیدحسین حسینی، امام جمعه شهر سقز ضمن تبریک روز مسجد بر حضور جوانان و نوجوانان در مسجد تأکید کرد و افزود: مساجد باید  پایگاه توحید در مقابل کفر ، پایگاه اتحاد، انسجام و همدلی  و  جایگاه محبان و محبوبان الهی و محل انصاف و اقامه عدل باشد.

در پایان این مراسم مسجد جامع و حضرت ابوبکر صدیق بعنوان برترین مساجد، منصور محمدپور هیئت امنای مسجد پیرغزایی بعنوان برترین هیئت امنا، محمدامین جوان پور مسجد حاج صفری بعنوان مسئول کانون برتر، علی بستانه و عبدالله راشدیان خادم مساجد شیخ مظهر و حضرت عمر بعنوان برترین خادمین مساجد، ماموستا کرمی امام جماعت مسجد حضرت ابوبکر صدیق و ماموستاسید محمدسعید حسینی امام جماعت مسجد حضرت ابراهیم و ماموستا عثمان شریفی امام جماعت روستای یازیبلاغی بعنوان برترین امام جماعت مساجد شهرستان سقز معرفی شدند.

انتهای پیام/م

برترین های مساجد سقز معرفی و تجلیل شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.