مدیر جهاد کشاورزی سروآباد گفت: پیش بینی می شود امسال 13 هزارتن انگور از باغات شهرستان سروآباد برداشت شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛مجید قاسمی نژاد گفت: با توجه به بارش های خوب طی سال زراعی جاری، پیش بینی می شود امسال 13 هزار تن انگور از باغات شهرستان سروآباد برداشت شود.

وی افزود:ازمجموع یک هزار و 760 هکتار از باغات شهرستان سروآباد که به کشت انگور اختصاص یافته یک هزار و 330 هکتار آن بارور و 430 هکتار آن غیر بارور است.
مدیر جهاد کشاورزی سروآباد ادامه داد: 35 هکتار از باغات انگور آبی و یک هزار و 725 هکتار نیز به صورت دیم است که متوسط برداشت در هر هکتار از باغات انگور آبی 14 تن و باغات دیم 10 تن برآورد شده است.
قاسمی نزاد بیان کرد:رقم رشه، فخری، آلون، ریش بابا، عسکری، گزنه ای و سعدی ازمهمترین ارقام انگور تولیدی در باغات این شهرستان است.
مدیر جهاد کشاورزی سروآباد گفت:سروآباد به عنوان یک شهرستان پیشرو و موفق در استان کردستان در قالب طرح توسعه باغات اقدام کرده و تاکنون 400 هکتار باغ انگور در این شهرستان احداث شده است.
قاسمی نژاد افزود: مصرف انگور تولید شده در سروآباد به صورت تازه خوری در سطح شهرستان و شهرهای همجوار است همچنین به صورت فرآوری شده به کارخانجات تولیدی مستقر در استان های همجوار صادر می شود.
وی درپایان گفت: ارائه راهکارهای جدی جهت برطرف کردن مشکل فروش انگور، حذف دلالان در بازار این محصول و جذب سرمایه گذاران برای ایجاد صنایع تبدیلی در منطقه از دیگر برنامه های جهاد کشاورزی با هدف افزایش تولید و توسعه باغات انگور است.

انتهای پیام/م

آغاز برداشت انگور از باغات سروآباد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.