معاون مدیریت توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی کردستان گفت: ایجاد صنایع تبدیلی برای انگور دیم در کردستان یک ضرورت است .  

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛محمدسهراب کاکیانی معاون مدیریت توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی کردستان دیرزدر دومین جلسه کارشناسی کارگروه تنظیم بازار استان کردستان با موضوع انگور دیم و فرآینده صدور گواهی سلامت که در محل جلسات سازمان جهادکشاورزی کردستان برگزار شد،گفت: افزایش سطح زیر کشت انگور دیم بدون صنایع تبدیلی بی‌فایده است و باید به فکر صنایع تبدیلی بود و اگر برای آن فکری نشود نمی‌توانیم در این بخش موفق عمل کنیم.

وی افزود: میزان تولید انگور دیم طبق پیش‌بینی‌های انجام شده در استان بیش از ۴۴ هزار تن است.

 به گفته کاکیانی، در سال ۹۵ بیش از ۹ هزار و ۱۳۶ هکتار سطح زیرکشت‌ انگور دیم بود که حدود ۴۳ هزار تن از این میزان زمین، برداشت شد.

 معاون مدیریت توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی کردستان گفت: در استان کردستان ظرفیت بالایی در تولید انگور دیم داریم اما متاسفانه به شکل مناسب بهره‌برداری نشده و ارزش افزوده‌ایی چندانی برای باغدار نخواهد داشت.

 کاکیانی بیان کرد: بحثی در وزارت کشاورزی در رابطه با ارگانیک بودن برخی محصولات از جمله انگور و گردو در استان  مطرح شد و باید براساس مستندات ارگانیک بودن را این محصولات را ثابت کرد.

وی افزود: بازاررسانی و جمع‌آوری انگور دیم به شکل سنتی بوده و ریزش بسیار دارد و این موضوع خسارات بسیاری را به باغداران خواهد زد.

انتهای پیام/ م ح

سال گذشته 43 هزار تن انگور دیم در کردستان برداشت شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.