نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: خراسان جنوبی،با بحران بیکاری رو به رو است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ امیرحسنخانی،نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی شب گذشته در کارگروه اشتغال خراسان جنوبی گفت:آمار نرخ بیکاری اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران برای استان خراسان جنوبی غیر واقعی بوده و قطعا آمار ما بیشتر از این است.

وی افزود: باید آماری که توسط مرکز آمار ایران ارائه می‌شود تحلیل شده وآمار تحلیلی در کارگروه اشتغال استان خراسان جنوبی بحث شود وهر کدام از شهرستان ها آمار نرخ بیکاری به ریز اعلام شود.

نماینده مردم شهرستان‌های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان گفت: ما باید بدانیم چرا در یک شهرستان آمار نرخ بیکاری به این شدت افزایش یافته ، باید بدانیم قرار است به کدام سمت وسو حرکت کنیم، چرا باید نرخ بیکاری در سرایان درسال گذشته افزایش یابد، ما در بحران هستیم.

امیرحسنخانی افزود:همه مسئولان در بخش‌های مختلف باید در بخش بیکاری و اشتغال ورود پیدا کنند اگر آمار مرکز کشور (مرکز آمار) دچار اشکال است به ما منتقل شود تا ما پیگیر باشیم در غیر این صورت من مطمئن هستم نرخ بیکاری در استان و شهرستان‌های ما بیشتر از چیزی است که اعلام شده است.

وی گفت: ما نباید هر چیزی را بپذیریم مگر این همه جوان تحصیل کرده بیکاری که در استان و شهرستان‌ها مشاهده می‌کنیم واقعیت زندگی مردم نیستند پس آمار بیکاری بیشتر از این ها است.

نماینده مردم شهرستان‌های طبس، بشرویه، فردوس و سرایان با بیان اینکه باید شهرک های صنعتی پالایش شوند،افزود: از آن جایی که خراسان جنوبی استانی مرزی است، باید برای رفع مشکلات مردم گام جدی برداشته شود ومسئولان این استان را پر رنگ تر ببینند.

امیر حسنخانی با بیان اینکه ما نمی‌خواهیم استان ما استانی امنیتی شود، گفت: اگر امروز به داد ما نرسند فردا که همه مردم مهاجرت کنند خیلی دیر می‌شود و الان که بیش از 5 ماه از سال می‌گذرد باید بررسی کنیم ببینیم آیا توانسته‌ایم 50 درصد اشتغال را محقق کنیم،اگر نتوانسته ایم باید همه بسیج شویم و به دنبال راهکار باشیم.
انتهای پیام/ب


نماینده مردم طبس در مجلس گفت:پالایش شهرک های صنعتی در دستور کار قرار گیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
آقا اول نام فردوس بعد طبس بعد بشرویه و بعد سرایان و میارم دست از لج بازی بردارین بیرجندی ها
آخرین اخبار