خراسان رضوی دارای منابع اقتصادی و سرمایه گذاری خوبی است که با هدایت درست آن می‌توانیم شاهد رشد و توسعه اقتصادی در استان باشیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ علی رسولیان، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی در نشست خبری دومین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و فرصت‌های سرمایه گذاری افزود: خراسان رضوی در بخش‌های مختلف چه در حوزه کشاورزی، صنعت، حمل و نقل و گردشگری رتبه بالایی را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار کرد: خراسان رضوی ۱۸ درصد سهم قطعه سازی کشور را به خود اختصاص داده است و در تولید خودرو رتبه دوم کشور را داشته ایم و برنامه رسیدن به ۱۰ میلیون تن تولید فولاد در استان در دست اقدام داریم.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه ۱۴۵ میلیون واحد دامی و ۸ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان وجود دارد، افزود: با توجه به این آمار استان رتبه سوم در کشور را دارد همچنین بیشترین صادرات مرغ و تخم مرغ را استان به خود اختصاص داده است.

رسولیان با اشاره به اینکه استان در حوزه گردشگری سالانه ۲۸ میلیون زائر دارد که ۲ میلیون نفر آن گردشگر خارجی است، گفت: یکی از بخش‌های مهم سرمایه گذاری، ظرفیت است و برای تامین مالی و نقدینگی برای این سرمایه گذاری باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی با ۲۹ بانک، جزو استان‌هایی است که بیشترین بانک در کشور را دارد، تصریح کرد: اگر بتوانیم ضلع‌های مهم بانک، بیمه و سرمایه گذاری را در کنار یکدیگر بیاوریم کمک بزرگی به اشتغال در استان کرده ایم و می‌توانیم تاثیر آن را بر کشور ببینیم.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی، گفت: مانده منابع بانکی خراسان رضوی ۶۰ هزار میلیارد تومان و مانده تسهیلات بانکی ۳۶ هزار میلیار تومان است که از اول امسال تا الان ۳۶.۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات در استان در بخش‌های مختلف پرداخت شده است.

رسولیان ادامه داد: استان در‌ای منابع بانکی و مالی خوبی است و در ۴ ماه گذشته، ۲۵ هزار و ۳۲۳ وام ازدواج به مبلغ ۲۶۶ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی افزود:۲۱ بیمه فعال در استان داریم که با توجه به این ضریب بیمه استان از کشور بیشتر است.

مهرداد جهان تاب، دبیر برگزاری نمایشگاه بورس، بانک و بیمه و فرصت‌های سرمایه گذاری نیز در این نشست گفت:امسال رشد ۱۰۰ درصدی نسبت به پارسال داشته یک و تعداد غرفه‌ها سال گذشته ۲۵ غرفه بود که امسال به ۷۰ غرفه افزایش داده ایم.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این نمایشگاه جمع کردن اهداف سرمایه و منابع مالی که دستی در فعالیت‌های اقتصادی دارند در کنار هم جمع شوند و یک هم افزایی در این زمینه داشته باشیم، تصریح کرد:امسال از ۶، ۰، ۰ سرمایه گذار و شرکت خارجی برای سرمایه گذاری و ایجاد فرصت‌های اقتصادی دعوت کرده ایم.

دبیر برگزاری نمایشگاه افزود:در این نمایشگاه دوره‌های آموزشی و نحوه سرمایه گذاری در زمینه بیمه، بانک و تامین مالی گذاشته می‌شود و سرمایه گذاران و علاقمندان می‌توانند از این دوره‌ها استفاده نمایند.

جهان‌تاب اظهار کرد:ما در استان خراسان ۷۰ کارگذار بورس داریم و سازمان بورس فقط در تهران مستقر است و در مراکز استان‌ها فقط کارگذار وجود دارد و بورس در استان ضعیف است و در این نمایشگاه می‌خواهیم مردم را با فعالیت‌های سازمان بورس بیشتر آشنا کنیم.

وی خاطر نشان کرد: دومین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مشهد از ۲ الی ۵ شهریور ماه پذیرای سرمایه گذاران و عموم علاقمندان می‌باشد.

انتهای پیام// ف. غ

 
 

برگزاری دومین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.