مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: در حال حاضر 510 استخر پرورش ماهی در استان فعال است که پیش بینی می شود تولید ماهی 12 درصد نسبت به سال قبل افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، میر آرمان واعظی،مدیر کل شیلات استان اردبیل افزود: امسال 2 میلیون قطعه بچه ماهی در مزارع پرورشی رهاسازی شده است که پیش بینی می شود 9 هزار و 500 تن انواع ماهی تولید و به بازار مصرف عرضه شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته 8 هزار و 500 تن انواع ماهی در استان اردبیل تولید شده بود گفت: استان اردبیل از استان های شاخص کشور در آبزی پروری بوده و ظرفیت بالایی برای تولید دارد و با برنامه ریزی های که در این استان صورت گرفته شاهد افزایش تولید در این استان خواهیم بود.

مدیرکل شیلات استان اردبیل با اشاره به فرهنگ سازی و ترویج مصرف آبزیان و گوشت سفید در استان های غیرساحلی و تاثیر آن در حفظ سلامتی مردم افزود: سرانه مصرف ماهی در استان اردبیل بیش از ده و نیم کیلوگرم است.

واعظی با اشاره به انواع ماهیان پرورشی در استان اردبیل افزود: ماهی سردآبی از جمله قزل آلای رنگین کمان، ماهیان گرم آبی مانند کپور، آمور، فیتوفاک و سرگنده، ماهیان استخوانی مثل ماهی سفید، ماهیان خاویاری مانند فیل ماهی و تاس ماهی و ماهی زینتی شامل سوف، سین، شاه میگو آبی شیرین است که در استخرهای پرورش ماهی در استان اردبیل تولید می شود و سالانه یک و نیم میلیون قطعه ماهی زینتی تکثیر می شود.

وی افزود: همچنین در استان اردبیل سالانه 20 میلیون قطعه تخم چشم زده، 30 میلیون قطعه تخم سبز و 7 میلیون قطعه بچه ماهی تکثیر می شود.

 

انتهای پیام/ح

پیش بینی تولید 9 هزار و 500 تن ماهی در استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار