مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از ممنوعیت تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد خداپرست، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به رواج غیرقانونی پرورش ماهی تیلاپیا در کشور گفت: این ماهی بومی ایران نبوده و با توجه به قدرت تولید مثل بالا، همه چیز خواری و تحمل دامنه وسیعی از شرایط محیطی، زمانی که وارد محیط آبی جدیدی می شود باعث ایجاد تغییراتی در آن محیط شده و موجب آسیب به گونه های بومی آب های داخلی می شود.

وی افزود: بر اساس اعلام سازمان حفاظت محیط زیست پرورش ماهی تیلاپیا بصورت تجاری در کشور ممنوع بوده و با واحدهای غیرمجاز برخورد خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان داشت: در این خصوص مراتب به اداره کل شیلات استان نیز اعلام گردیده و مجوز پرورش ماهی تیلاپیا در استان صادر نمی شود.  

خداپرست از دوستداران محیط زیست خواست با توجه به اثرات مخرب این ماهی بر اکوسیستم های آبی، در صورت مشاهده تکثیر غیرقانونی این گونه ماهی، موارد را با شماره ارتباطات مردمی 1540 در میان بگذارند.

وی اظهار داشت: ادارات و نمایندگی های حفاظت محیط زیست استان با برقراری گشت و کنترل مستمر، پیگیری و نظارت کافی بر وضعیت آبزیان در سطح حوزه استحفاظی خود را دارند و در صورت مشاهده، اقدامات قانونی انجام خواهد شد.

 

انتهای پیام/ح

مجوز پرورش ماهی تیلاپیا در استان صادر نمی شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.