چهاردهمین دوره رقابت های شطرنج بین المللی اوپن ابن سینای همدان باحضور 321 شطرنج باز داخلی و خارجی آغاز شد.

رقابت شطرنج بازان 17 کشور جهان در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ چهاردهمین دوره رقابت های شطرنج بین المللی اوپن ابن سینای همدان باحضور 321 شطرنجباز داخلی و خارجی عصر دیروز به میزبانی سالن 6 هزار نفری شهر همدان آغاز شد.

در ابتدای این مراسم رئیس هیات شطرنج همدان گفت: شطرنجبازان مطرح 17 کشور جهان در این رقابت ها حضور دارند که در جدول A بازی می کنند.

احمد علی بابایی خاطرنشان کرد: 255 شطرنجباز در جدول B و 66 شطرنجباز مطرح داخلی و خارجی در جدول A رقابت دارند.

علی بابایی افزود: همزمانی این پیکارها با رویداد بین المللی ابوظبی امارات و چند مسابقه بین المللی دیگر سبب شد تا برخی شطرنجبازان خارجی نتوانند حضور یابند.

وی تصریح کرد: با این حال خوشحالیم میزبان بهترین شطرنج بازان مطرح داخلی و خارجی به ویژه قهرمانان جهان هستیم.
رئیس هیات شطرنج همدان افزود: در این رقابت ها شطرنجبازان مطرحی از جمله اکسی شیروف از لتونی و اولگ کورنیف از اسپانیا حضور دارند.

وی یادآور شد: برگزاری باشکوه این رقابت ها نتیجه همفکری ، همراهی و همدلی مسئولان ارشد استان و دستگاه ورزشی و همکاری عوامل و دست اندرکاران است و چنین رویداد مهم بین المللی تاثیر بسزایی در رشد و اعتلای ورزش به ویژه در شطرنج خواهد داشت.

وی با قدردانی از فدراسیون شطرنج ، مسئولان اجرایی استان و دستگاه ورزش استان همدان در برگزاری مطلوب رقابت های بین المللی اوپن ابن سینا اظهار کرد: این رقابت ها بستر بسیار مناسبی برای پیشرفت شطرنجبازان مستعد کشور است.

چهاردهمین دوره رقابت های بین المللی شطرنج اوپن ابن سینا از امروز تا ششم شهریورماه به میزبانی سالن 6 هزار نفری انقلاب همدان در جریان است.در ادامه این مراسم مدیرکل ورزش و جوانان همدان نیز در این مراسم گفت: زیرساخت های ورزش همدان مهیای میزبانی های بین المللی است.

رسول منعم افزود: همدان با برخورداری از امکانات ورزشی مناسب بهترین شرایط را برای فدراسیون ها در برگزاری رقابت های بین المللی فراهم ساخته است.

وی با اشاره به اهمیت رقابت های بین المللی اوپن ابن سینا در همدان گفت: این رقابت ها با عنوان گرامیداشت هفته دولت و اول شهریورماه، سالروز تولد حکیم هزاره ها شیخ ابوعلی سینا و روز پزشک نامگذاری شده است.

منعم افزود: ابوعلی سینا چهره شناخته شده برای جهانیان است و برهمین اساس چهار دوره برگزاری این رقابت ها را به میزبانی همدان شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: پیکارهای شطرنج بین المللی اوپن ابن سینا یکی از رقابت های مهم ورزش استان است و خوشحالیم که پس از وقفه ای چند ساله بازهم شاهد برگزاری دوباره این بازی ها هستیم.

وی با تاکید بر اینکه تمام تلاش مسئولان در میزبانی شایسته رقابت های بین المللی اوپن ابن سینا است، گفت: سال گذشته نیز شاهد میزبانی باشکوه این رقابت ها بودیم.

انتهای پیام/ د

رقابت 321 شطرنج باز داخلی و خارجی در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.