وجود کانال‌های روباز فاضلاب در شهر شیراز سبب مشکلات بهداشتی برای ساکنان این شهر شده است که توجه مسئولان استانی را می طلبد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سال هاست که فاضلاب شهر شیراز از پشت پایگاه هوایی پس از عبور از کانال های رو باز به پلیس راه پل فسا می رسد و به سمت دریاچه مهارلو هدایت می شود و تمام مسافرانی که از سمت شرق وارد شیراز می شوند با منظره‌ای بسیار نامناسب در رودخانه روبرو می‌شوند و اولین چیزی که مشام آن ها را می نوازد بوی بسیار بد و زننده فاضلاب است.

رودخانه‌ای که فاضلاب‌های رها شده در آن موج می‌زند و بوی تعفن آن سبب می‌شود تا مسافران و رهگذران خاطره‌ای خوش از این نقطه شیراز نداشته و شیشه خودرو خود را بالا ببرند.

اجرای طرح فاضلاب، نیاز ضروری زندگی شهرنشینی امروز است که نبود آن و یا دفع پساب‌های خانگی و شهری به ‌صورت سنتی می‌تواند سبب به خطر افتادن بهداشت شهری، فرسایش خاک، هدر رفت آب، رشد حشرات موزی در فصول گرم سال و نابودی محیط‌زیست شود.

اما ظاهرا مشکل سیستم فاضلاب شهر شیراز به همین جا ختم نمی شود، زیرا علاوه بر مشکل بوی نامطبوع،  مشکلات دیگری نیز به شدت شهروندان این منطقه را آزار می دهد.

بوی بد فاضلاب و نبود بهداشت در ورودی شهر شیراز/ مسئولین مربوطه مشکلات را دریابند

وضعیت نامناسب فاضلاب داد مردم شهرک شهید دستغیب شیراز را در آورده است

یکی از شهروندان  شهرک شهید دستغیب با اشاره به مشکلات این منطقه به خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز گفت: سال‌هاست از مشکلات به وجود آمده به دلیل نبود سیستم فاضلاب فریاد زده‌ایم و با مراجعه به سازمان ها و ارگان های مربوطه متاسفانه کسی حاضر به پاسخگوئی نیست و تاکنون نسبت به وضعیت فعلی این محدوده از شهر هیچگونه اقدامی صورت نگرفته است.

بوی بد فاضلاب و نبود بهداشت در ورودی شهر شیراز/ مسئولین مربوطه مشکلات را دریابند

این شهروند معترض اظهار داشت: وضعیت نامناسب فاضلاب، تخلیه نخاله‌های ساختمانی در اطراف این منطقه و وفور سگ‌های ولگرد از مهم‌ترین مشکلات بهداشتی در منطقه حاشیه‌ای این شهرک  است.

به گفته این شهروند رها سازی فاضلاب و جمع‌آوری نشدن زباله ها در این محدوده، موجب بروز بیماری‌های روده‌ای و ‌اسهال و انواع بیماری‌های پوستی و حتی شیوع بیماری مالاریا و سالک در بین کودکان اهالی این شهرک شده است.

بوی بد فاضلاب و نبود بهداشت در ورودی شهر شیراز/ مسئولین مربوطه مشکلات را دریابند

وی در ادامه اضافه کرد:  ساکنین این منطقه ۲۵ تا ۳۰ سال در این مکان زندگی خود را به سختی سپری می کنند، بطوریکه خانه‌های خود را برای فروش هم که گذاشته اند اما هیچکس خریدار نیست و بستگان هم حتی حاضر به مهمانی در هیچ خانه‌ای از این اهالی محل نیستند.

این شهروند شهرک دستغیب ادامه داد: اغلب مردم به این وضعیت عادت کرده‌اند به خاطر اینکه دیگر اعتراضی به این وضعیت ندارند، شاید هم معترض هستند اما وقتی می‌بینند هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد، سکوت را ترجیح می‌دهند.

بوی بد فاضلاب و نبود بهداشت در ورودی شهر شیراز/ مسئولین مربوطه مشکلات را دریابند

یکی دیگر از ساکنین این منطقه تصریح کرد: بیشتر بوی تعفن  فاضلاب، ناشی از آب تمام جسدهای شسته شده دالرحمه شیراز است که از این محل می گذرد و بوی استشمام را برای اهالی منطقه سخت کرده است.

مسئولین پیگیر حل مشکلات مردم باشند

از همین رو به سراغ مسئول اجرایی تصفیه خانه فاضلاب رفتیم تا از آخرین وضعیت و پیگیری ها در خصوص سیستم فاضلاب این شهر با خبر شویم. 

حبیب همایونی مدیر امور اجرایی شهر تصفیه خانه فاضلاب شیراز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ گفت: کلان شهر شیراز حدود دو هزار و 800 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب نیاز دارد، که تا کنون نزدیک به حدود 1800 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب انجام شده است.

همایونی بیان کرد: در اکثر نقاط مشکل ساز، مناطق سنگی و مکان هایی که سطح آب زیر زمینی بالا بوده است عملیات شبکه جمع آوری فاضلاب انجام شده است.

وی با اشاره به وجود ۲ تصفیه خانه فاضلاب در کلان شهر شیراز، اظهار کرد: متاسفانه به علت کمبود نقدینگی و نبود اعتبار لازم نتوانسته ایم تصفیه خانه شماره دو را راه اندازی کنیم.

همایونی ادامه داد: امید است در صورت تامین اعتبار لازم آذرماه امسال شاهد افتتاح خط مایع تصفیه خانه فاضلاب باشم.

بوی بد فاضلاب و نبود بهداشت در ورودی شهر شیراز/ مسئولین مربوطه مشکلات را دریابند 

گفتنی است با توجه به این که شهر شیراز از شهر های گردشگری کشور محسوب می شود این وضعیت و بوی بد فاضلاب و نبود بهداشت کافی ناشی از آن درخور این شهر نیست، آیا زمان آن فرا نرسیده که فکری به حال و روز این منطقه کنیم؟

بی‌توجهی مسئولان به اجرای شبکه‌های فاضلاب و کانال‌های رو باز در شهر شیراز سبب ایجاد مشکلاتی برای مردم این شهر شده است، پس در هر حال انتظار مردم از مسئولین این است که به صورت جهادی در راستای حل مشکلات مردم این شهرک اقدام کنند.
انتهای پیام/ر

فاضلاب مشکل اصلی مردم شهرک دستغیب شیراز است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۵ شهريور ۱۳۹۶
خدایش تا5 کلیومتر باید شیشه خودرو بالا سرعت بالای 120 کولر روشن رسیدگی به این معضل باید در الویت کار شهردار وشورا باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۲۵ شهريور ۱۳۹۶
خیلی وقته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۲۵ شهريور ۱۳۹۶
خیلی بده وای وای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۷ ۲۵ شهريور ۱۳۹۶
چرا این مشکل زودتر برطرف نمیشه ..........خواهشا ی کاری بکنین
آخرین اخبار