مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت: همزمان با هفته دولت سالجاری 6000واحد مسکن روستایی مقاوم سازی شده با تسهیلات پرداخت شده بیش از 3 هزار و 600 میلیارد ریال در این استان به بهره برداری رسیده و تحویل متقاضیان واجد شرایط می شود.

مقاوم سازی 6 هزار واحد مسکن روستایی در آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حافظ باباپورمدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی،تسهیلات پرداخت شده برای هر واحد مسکونی درسالجاری را200 میلیون ریال با سود حداکثر 4 درصد اعلام کرد و گفت: تعداد کل واحدهای مسکونی در روستاهای استان 283 هزار و652 واحد است که تاکنون حدود 145هزار و877 واحد آن معادل 51 درصد نوسازی و مقاوم سازی شده است.


وی همچنین از افتتاح یک واحد مجتمع فرهنگی و هنری در استان همزمان با هفته دولت خبر داد و افزود: این مجتمع در شهرستان اسکو با اعتباری نزدیک به 20 میلیارد ریال افتتاح بهره برداری می شود.


باباپور از اعطای 10 هزار جلد سند روستایی و شهری همزمان با هفته دولت در روستاهای استان خبر داد و خاطرنشان کرد: تعداد 6500 جلد سند روستایی و3500 جلد سند درشهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت تحویل صاحبان املاک نوساز می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با اشاره به خسارت سیل فروردین امسال در 7 شهرستان افزود: تعداد واحدهای آسیب دیده از سیل 924 واحد بود که تاکنون آواربرداری و پی کنی 912 واحد آن اتمام یافته است.


وی از اجرای فونداسیون826 واحد و اسکلت 428 واحد و همچنین اجرای سقف 239 واحد آن خبرداد و گفت: 13 واحد تعهدی بنیاد در روستای چنار عجب شیر هم رو به اتمام است و امیدواریم همزمان با هفته دولت تحویل شود.


باباپور با اعلام اینکه طرح هادی شامل (آسفالت وجدول وسنگ فرش وجوب کانیو) در21 روستای استان با اعتباری هزینه شده 33 میلیارد و 700 میلیون ریال آماده بهره برداری است، گفت: با بهره برداری از آنها نزدیک به چهار هزار و 200 خانوار با جمعیتی بیش از 25 هزار 200 نفر از مزایای آن بهره مند خواهند شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت: برای کل طرح های آماده افتتاح در هفته دولت امسال شامل طرح هادی روستایی، بازسازی و نوسازی مسکن روستایی، صدور اسناد مالکیت و مجتمع فرهنگی و هنری بیش از 3 هزار و 840 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یکی از اولین نهادهای سازندگی انقلاب اسلامی است که در 21فروردین سال 1358 با فرمان حضرت امام خمینی (ره) و با هدف رفع محرومیت‌ها و خانه دار شدن قشر محروم و آسیب پذیر جامعه روستایی و تسریع در روند توسعه و سازندگی کشور تشکیل شده است.

براساس نتایج سرشماری نفوس و مسکن سال 90 حدود 30 درصد از جمعیت سه میلیون و 700 هزار نفری استان آذربایجان شرقی در روستاها زندگی می کنند.


براساس اطلاعات استخراج شده از همین سرشماری از یک میلیون و 21 هزار واحد مسکونی استان 283 هزار واحد در نقاط روستایی است.

 

انتهای پیام/خ

 بیش از 3 هزار و 600 میلیارد ریال مسکن روستایی آذربایجان شرقی به بهره برداری رسیده است   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.