قائم مقام مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 70 ساعت در حوزه صدا، 50 ساعت در حوزه سیمای شبکه سهند ، برنامه های آگاه سازی و اطلاع رسانی در موضوعات مختلف تهیه و پخش شده است.

تاکید بر نقش موثر رسانه ملی در آموزش همگانی مدیریت بحرانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛علی عیسی زاده قائم مقام مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی،در نشست کارگروه آموزش و اطلاع رسانی ستاد مدیریت بحران استان تاکید بر نقش موثر رسانه ملی در آموزش همگانی مدیریت بحران افزود : آموزش در تمامی حوزه ها نقش اساسی داشته و در این میان صدا و سیمای استان در حوزه آگاه سازی و آموزش همگانی مدیریت بحران نقش تعیین کننده ایفا می کند.

وی افزود : در بخش های خبری صدا و سیما نیز بیش از یک صد گزارش خبری و تولیدی برای آموزش همگانی و اطلاع رسانی حوادث مختلف تولید و پخش شده است.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی هم در این نشست گفت : مدیریت بحران تنها در حوادث سیل و زلزله نیست بلکه در آنفولانزای حاد پرندگان ، تب کنگو و خشک سالی و آثار ناشی از خشکی دریاچه ارومیه نیز باید در بحث مدیریت بحران به صورت جدی دنبال شود .

کریم مهری با تشریح عوامل وقوع سیل های مخرب در استان و نبود نظارت و اقدامات پیشگیرانه در برخی از حوزه ها افزود : متاسفانه در بزرگراه شهید کسایی تبریز با ایجاد چندین پل تردد برای خودروها ، به حریم رودخانه ها تجاوز شده که این موضوع باعث شده است با کمترین بارش و جاری شدن سیلاب در این مسیر خسارت های جبران ناپذیری روی دهد.

مسئول عملیات مدیریت بحران آذربایجان شرقی هم با قدردانی از عملکرد صداوسیمای آذربایجان شرقی در تمامی حوادث پیش بینی نشده از جمله سیل و زلزله گفت: نقش بی بدیل رسانه ملی و شبکه استانی در مدیریت بحران استان آذربایجان شرقی برهیچ کس پوشیده نیست چرا که شبکه سهند در تمامی حوادث دوشادوش مدیریت بحران برای کمک رسانی به آسیب دیدگان تلاش می کند .

زارع با تاکید براینکه در مواقع بروز حوادث همه سعی می کنند به مردم کمک رسانی کنند، افزود: در این میان نقش رسانه ملی برجسته است چون صدا و سیما در کنار وظیفه ذاتی خود ، با تولید و پخش برنامه های مختلف اطلاع رسانی و آگاه سازی ضمن کمک به مردم ، به دستگاه های خدمات رسان نیز کمک فکری و راهبردی می دهد.

انتهای پیام/خ

برای ارتقای فرهنگ جامعه در حوزه های مختلف ، آموزش ملی و مشارکت همگانی ضروری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.