پدر شهید کورسل گفت: کمال همیشه برای امام حسین (ع) و مظلومیتش اشک می‌ریخت و می‌گفت: باید در راه امام حسین (ع) شهید شد.

شهادت فرزندم در راه اسلام افتخار ماستبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ پدر و مادر خوانده شهید فرانسوی، کمال کورسل امروز در نشست خبری در هتل کوثر ناب درباره زندگی پسر شهید خود به گفتگو پرداختند.

حاج محمد مرادی که در گذشته از عوامل فنی روزنامه فرانسوی پرس بوده است، افزود: کمال فرزند اول من از همسر اول مسیحی و فرانسوی‌ام بود، خود او نیز مسیحی بود و در جریان دوستی با ایرانیان فرانسه و آشنایی با امام خمینی، به اسلام علاقه‌مند شد و در نتیجه این علاقه به ایران سفر کرد.

وی ادامه داد:آن زمان من به همراه همسر دومم در تونس زندگی می‌کردم و همواره در ارتباط و رفت و آمد با کمال و مادرش بودیم، کمال در سال ۱۹۸۳ و در ۱۸ سالگی به ایران آمد.

پدر شهید با اشاره به مسلمان و شیعه شدن فرزندش گفت: او در حوزه علمیه قم به دین اسلام و مذهب شیعه پیوست و در این شهر تحصیل کرد، به طور پیوسته با هم نامه‌نگاری می‌کردیم.

حاج محمد مرادی افزود: پس از مدتی به سبب اوضاع نابه سامان سیاسی تونس و انتقاداتی که کمال در نامه‌نگاری‌ها از دولت تونس می‌کرد، رابطه ما به طور کامل قطع شد، مادر کمال فوت کرد.

وی گفت:من به دلیل فعالیت‌های سیاسی که در روزنامه پرس داشتم، تحت فشار قرار گرفتم و تهدید به اعدام شدم و به همین دلیل نتوانستم با فرزندم کمال ارتباط داشته باشم.

پدر شهید کورسل اظهار کرد: از این که سی سال از پسرم بی خبر بودم خیلی ناراحتم می کرد و در این مدت تمام تلاش خود را برای باخبر شدن از حال کمال از طریق سفارت ایران به‌کار بستم، ولی موفق نشدم.

حاج محمد مرادی گفت: در سال ۲۰۱۴ در اینترنت نام پسرم را جست وجو کردم و نام او را در لیست شهیدان ایرانی یافتم و نزدیک به ۱۵ روز من و همسرم فقط اشک ریختیم و حتی یک لیوان آب ننوشیدیم. تنها فکر کردن به شهادت او در راه اسلام به ما تسکین می‌داد و به او افتخار می‌کنیم.

پدر شهید خاطر نشان کرد: پسرم بسیار خوش اخلاق و مهربان بود و کم حرف بود و از غیبت بسیار پرهیز داشت و از روزی که مسلمان شد، همیشه برای امام حسین (ع) و مظلومیت ایشان اشک می‌ریخت و می‌گفت: باید در راه امام حسین (ع) شهید شد.

وی گفت: زمان حضور امام خمینی (ره) در فرانسه همه جوانان فرانسوی عاشق ایشان شده بودند.

همسر دوم حاج محمد نیز در این نشست با اشاره به مهر سرشاری که میان کمال و آن‌ها بود، افزود: بی‌خبری از کمال غم بزرگی بود و خبر شهادتش ما را شوکه کرد و ما گمان می‌کردیم در ایران ازدواج کرده و به زودی با همسر و فرزندش به دیدارمان می‌آید، شهادت او ضربه بزرگی بود، اما به وی افتخار می‌کنیم.

عزیزه مرادی ادامه داد:حالا متوجه شدیم که آن همه عشق کمال به ایران و اسلام و مذهب شیعه به چه دلیل بود است و من به همه کشور‌های جهان سفر کردم، ولی ایران با تمام دنیا فرق دارد، مردم ایران مهربان، مومن و شجاع هستند، به همین دلیل است که گرفتار داعش و سایر مستکبران نیستند و امنیت دارند.

انتهای پیام // ف. غ

 
 

نشست خبری پدر شهید کمال کورسل در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.