مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان گفت: در کل 129 طرح با اعتبار یک میلیارد و 800 میلیون تومان در حوزه مشاغل خانگی به بانک‌ها معرفی شده‌اند که یک‌میلیارد و 300 میلیون تومان آن پرداخت شده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛احمدی رشیدی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان صبح امروز در سومین جلسه تخصصی کارگروه اشتغال کردستان با بیان اینکه جلسه اشتغال و اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست، گفت: با توجه به اینکه سال‌جاری با عنوان سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشغال نام‌گذاری برنامه‌های اصلی دولت نیز بر این دو حوزه استوار است.

 وی با بیان اینکه اعتبارات حوزه مشاغل خانگی در سال گذشته در استان حدود 3 میلیارد و 500 میلیون تومان از طریق دو بانک رفاه و صادرات بوده است، افزود: بالغ بر300 رشته در زمینه‌های مختلف در حوزه مشاغل خانگی تعریف شده است.

 وی با بیان اینکه این اعتبار در مجموع از دو بانک تجارت و بانک رفاه باید جذب می‌شد بیان کرد: در کل 129 طرح با اعتبار یک میلیارد و 800 میلیون تومان به بانک‌ها معرفی شده‌اند که یک‌میلیارد و 300 میلیون تومان آن پرداخت شده است.

رشیدی عنوان کرد: در مجموع 115 طرح به بانک‌ها معرفی شده که 81 طرح با صرف اعتباری بالغ بر 351 میلیون تومان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه کل اعتبار مشاغل خانگی در سال‌جاری 33 میلیارد و 600 میلیون تومان است، افزود: سهم بانک صادرات از این میزان 15 میلیارد تومان، بانک ملت 12 میلیارد و 500 میلیون تومان و بانک مسکن 3 میلیارد و بانک توسعه تعاون 3 میلیارد است.

 مدیرکل اداره کار و رفاه اجتماعی استان کردستان با بیان اینکه 300 رشته در زمینه‌های مختلف در حوزه مشاغل خانگی تعریف شده است، افزود: شناسایی ظرفیت‌های استان به منظور تعریف رشته‌های خاص استان از مباحثی است که مورد توجه قرار گرفته است.

رشیدی با اشاره به طرح کارورزی و عملکرد استان در این زمینه گفت: طرح کارورزی یکی از زمینه‌های اشتغال فراگیر در سطح کشور و استان است که تا روزی گذشته 719 نفر فوق دیپلم، 5 هزار و 870 نفر کارشناسی ارشد و یک‌هزار و 341 نفر دکتری و 24 نفر دکتری حرفه‌ای تا کنون ثبت‌نام کرده‌اند.

 وی اضافه کرد: تا کنون در مجموع 7 هزار و 955 نفر فارغ‌التحصیل در سامانه ثبت‌نام کرده که 3 هزار و 17 نفر از این تعداد واجد شرایط شناخته شده‌اند.

ثبت‌نام 470 کارگاه در طرح کارورزی

 به گفته رشیدی، 470 کارگاه برای جذب کارورز اعلام آمادگی کرده‌اند، اما انتظار از این حوزه بیشتر از این ارقام بوده و از دستگاه‌هایی که به نوعی با این کارگاه ارتباط دارند انتظار داریم بیش از پیش در ترغیب کارگاه‌ها برای ثبت‌نام در این سامانه اقدام کنند.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان با بیان اینکه ما در سطح استان حدود 18 هزار بنگاه داریم، گفت: انتظار بیش از این است تا بتوانیم به نحو احسن موضوع کارورزی را به عنوان نخستین بسته اشتغال فراگیر در استان پیش ببریم.

 رشیدی اضافه کرد: شورای عالی اشتغال که در استان‌ها بررسی شده باید در قالب کارگروه اشتغال استان مورد بررسی قرار گیرد، رسته‌های استان 10 رسته بود که شامل ای‌تی، پوشاک، زنبورداری، تولید و فراورده انگور و غیره است.

 انتهای پیام/ م ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.