معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار کردستان از رشد 10 برابری اعتبارات مشاغل خانگی در سال‌جاری در استان نسبت به سال قبل خبر داد.

رشد 10 برابری اعتبارات مشاغل خانگی در کردستان به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛حسین فیروزی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان در سومین جلسه تخصصی کارگروه اشتغال کردستان گفت: اعتبارات حوزه مشاغل خانگی استان نسبت به سال گذشته 10 برابر شده است.

وی افزود: اعتبار این حوزه سال گذشته 3.5 میلیارد تومان بوده است که مبلغ و عملکرد جذب در این حوزه مناسب نبوده است.

فیروزی بیان کرد: سهم استان کردستان در سال‌جاری براساس اعلام وزارت حدود 33 میلیارد و 600 میلیون تومان است که این مبلغ به صورت تفکیک شهرستانی مشخص و باید از طریق سه بانک مسکن، ملت، بانک توسعه تعاون و صادرات جذب شود.

وی افزود: جذب 100 درصدی اعتبارات حوزه اشتغال مربوط به نهادهای حمایتی از انتظارات مهم ما از بانک‌ها است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار کردستان توجه به زمان در بحث جذب اعتبارات تاکید کرد و گفت: باید با تمام توان در راستای جذب این اعتبارات در زمان تعیین شده گام برداریم. 

وی خواستار هدف‌گذاری دستگاه‌ها برای عملکرد 100 درصدی شد وافزود: این انتظار را از دستگاه‌ها داریم تا قبل از بهمن‌ ماه در زمینه جذب اعتبارات اقدام تا بتوانیم گزارشی لازم در این حوزه را به مردم ارائه کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار کردستان گفت: در مجموع 200 میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال در سه سر فصل مشاغل خانگی و دستگاه‌های حمایتی در نظر گرفته شده است.

فیروزی با بیان اینکه آشنایی با بازار کار مهم‌ترین هدف در اجرای طرح کارورزی است، گفت: این طرح می‌تواند در کنار وصل کردن نیروهای تحصیل کرده به بستر بازار موجب ارتقای بهره‌وری کارگاه‌ها و ایجاد خودباوری در فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در رشته‌های مختلف شود.

انتهای پیام/ م ح

آشنایی با بازار کار مهم‌ترین هدف در اجرای طرح کارورزی است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.