درحال حاضر 80 قرارگاه فرهنگی در مساجد این استان با هدف اجرای برنامه های اقشار مختلف بسیج فعال می باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛  حجت الاسلام و المسلمین عبدالمحمد عیسوی گفت: بهترین مکان برای انجام فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در جامعه اسلامی مسجد است و فضای معنوی این مکان به تربیت انسان های تراز انقلاب اسلامی کمک بسیاری می کند.
وی با اشاره به محوریت مسجد در برنامه های مختلف بسیج، بیان کرد: حضور روحانیان توانمند در مساجد باعث جذب جوانان می شود و بهترین فرصت را برای فعالیت های فرهنگی به وجود می آورد.
وی ادامه داد:ایجاد قرارگاه های فرهنگی در مساجد بامحوریت امام جماعت، هیات امنا و جوانان بسیجی، نسیم تحولات فرهنگی را در محلات به وزش در می آورد و منشاء حرکت های بزرگ اجتماعی در سطح جامعه می شود.
عیسوی با اشاره به این که امام جماعت و جوانان بسیجی در هر منطقه ای مورد اطمینان مردم محل هستند، گفت: ایجاد قرارگاه فرهنگی در مساجد باعث می شود از این سرمایه اجتماعی در مسیر حفظ و گسترش ارزش های اسلامی، استفاده گردد.
وی با بیان این که قرارگاه های فرهنگی مساجد از برنامه و راهبرد مشخصی پیروی می کنند، افزود: اعضای فعال در این قرارگاه ها علاوه بر انجام فعالیت های فرهنگی به مشکل های مردم منطقه زیر پوشش خود هم توجه دارند و برای رفع آن تلاش می کنند.
وی ادامه داد: حضور فعال اعضای قرارگاه های فرهنگی مساجد در میان مردم، اتحاد اجتماعی را درپی دارد و تهدیدات دشمنان را در حوزه جنگ نرم و سخت بی اثر می کند.
مسئول بسیج مساجد قم با اشاره به اینکه این قرارگاه برای اولین بار در کشور در قم فعال شده است، گفت: با توجه به موفقیت ها و دستاوردهای استان در ایجاد قرارگاه های فرهنگی مساجد، این طرح در حال آماده شدن برای اجرا در سطح مساجد کل کشور می باشد.
وی ادامه داد: بسیج مساجد استان قم آماده است تا برنامه ها و راهبردهای تدوین شده برای ایجاد قرارگاه های فرهنگی مساجد را به منظور گسترش این طرح در سطح کشور در اختیار علاقه مندان قرار دهد.
استان قم با بیش از 300 هزار بسیجی و 500 پایگاه مقاومت، ظرفیت مناسبی برای انجام طرح های فرهنگی با محوریت مساجد را دارد.

انتهای پیام /ت

فعالیت 80 قرارگاه فرهنگی در مساجد استان قم

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار