آیت الله العظمی نوری همدانی:

اولویت دولتمردان ،معیشت واشتغال

آیت الله العظمی نوری همدانی گفت:دولتمردان ما معیشت و اشتغال را در اولویت خود قرار دهند و بحث اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛حضرت آیت الله نوری همدانی امروز در دیدار عده ای از طلاب و فضلای حوزه علمیه وضعیت کنونی جامعه اسلامی را بسيار حساس توصیف کردند و گفتند: دشمن با تمام قوا به میدان آمده است، من به طور مکرر در این مدت این موضوع را تاکید کردم هدف دشمن اسلام است و مخالفت با ایران برای این است که عنوان جمهوری اسلامی دارد.

معظم له افزودند: بر همه ما لازم است که بی تفاوتی را کنار بگذاریم و وارد عرصه شویم. حقیقتاً دستورات اسلام را به معنای واقعی پیاده کنیم .هنر امام خمينى(ره) این بود که انزوا اختیار نکرد و وارد میدان شد تا دستورات اسلام را به عرصه زندگی مردم بکشاند. ما باید حقیقت دین را به دنیا معرفی کنیم.

معظم له گفتند : امروز دشمن به افرادو نهادهای تاثیرگذار مثل ولايت فقيه، حوزه های علمیه، دانشگاه ها و نیروهای مسلح حمله می كند و سعی بر تخریب دارد ، اگر اینان اثر نداشتند دشمن کاری نداشت، ولی دیدند حوزه های علمیه و علما پیشگام انقلاب بودندو دانشگاه محل روشنگری بود، می بينند که ولایت فقیه توانست این کشور را از ذلت در مقابل آنان مصون بدارد ، آنها قدرت سپاه مارا دیدن که با توکل بخدا خواب را از چشم دشمن گرفتند.

حضرت آيت الله نورى همدانى با بيان اين كه امروز دنیا تشنه اخلاق است، گفتند: در جامعه می بينيم بعضی افراد به راحتی دروغ و تهمت می زنند و آبروی افراد را می برند. امروز وظیفه داریم امر به معروف و نهی از منکر را طبق موازین شرعی و قانونی اجرا کنیم. امر به معروف و نهی از منکر در سطح وسیع انجام دهيم.

مرجع عاليقدر افزود: امروز باید در مقابل منکرات که در دنیا صورت می گيرد، مثل کشتار مردم یمن و سوریه و افغانستان و ميانمار و غزه و افغانستان و ظلمي که نسبت به مردم مظلوم بحرین و علمای آن انجام میشود حساس باشیم و انزجار خود را نسبت به عاملين این جنایات و اربابانشان که راس همه این خباثت ها آمریکا و صهیونیست است اعلام کنیم.

ايشان اضافه كردند: آنان دیدند که فرهنگ ايثار و شهادت در این مملکت چه کرد، چگونه در دوران دفاع مقدس آنان را زمينگير کرد و امروز درسوریه مثل شهید حججی سر می دهد، اما نمیگذارد حریم اهلبیت علیهم السلام محل جولان آنان شود اینان تربیت یافتگان حوزه و دانشگاه و بسیج و مساجد هستند، پس مراقب باشیم ارزشهای آسیب نبینند.

حضرت آيت الله نورى همدانى تصريح كردند: متاسفانه عده ای در داخل هم یا از جهل یا غفلت یا خدای ناخواسته عمداً همنوا با دشمن شدند و به نوعی به این نهادها حمله می كنند، همه باید مراقب باشیم خوراک برای دشمن درست نشود و عملی انجام ندهيم که مطابق با جایگاه مسئوليت مان نباشد.

این مرجع تقلیدادامه داد: با بيان اين كه این جایگاه ها امانت است و در حفظ آن مسوليت داریم ،همه در محدوده مسئوليت خودمان وظیفه داریم به مردم خدمت کنیم، در حفظ نظام تلاش کنیم امروز مسولان و ان شاءالله دولتمردان ما معیشت و اشتغال را در اولویت خود قرار دهند بحث اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند تا به یاری خداوند متعال با وحدت و انسجام حول محور رهبری برای اسلام و انقلاب و ایران موفقیت بدست آوریم.

 حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: دولتمردان ما معیشت و اشتغال را در اولویت خود قرار دهند و بحث اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند، تا به یاری خداوند متعال با وحدت و انسجام حول محور رهبری برای اسلام و انقلاب و ایران موفقیت بدست آوریم.

انتهای پیام/ح

وضعیت حساس جامعه اسلامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار