نخستین دوره جایزه " زنان در علم "، به پروفسور افسانه صفوی، استاد دانشگاه شیراز اعطا شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ بهمن فیزابی مدیر روابط عمومی دانشگاه شیراز گفت: پروفسور افسانه صفوی استاد نخبه و پیشکسوت بخش شیمی دانشگاه شیرازاست و توانست جایزه " زنان در علم" را در گروه علوم پایه از آن خود کند.


وی افزود: جایزه «زنان در علم» جایزه‌ای است که به زنان پژوهشگر علم که در زمینه گسترش مرزهای دانش، خدمت به گسترش ارزش‌های اجتماعی و در راستای توسعه پایدار فعالیت شاخصی داشته باشند، اعطا می شود.


فیزابی ادامه داد: ارزیابی در گروه‌های آموزشی شامل علوم کشاورزی و صنایع غذایی، علوم پایه، فنی و مهندسی، علوم انسانی و هنر صورت است.


وی بیان کرد: شناسایی، معرفی، تشویق و حمایت زنان پژوهشگر تاثیرگذار در حوزه علم و شناسایی سهم تولیدات علمی زنان پژوهشگر در پیشبرد علم در جمهوری اسلامی ایران از اهداف اهدای این جایزه است و زنان پژوهشگر فعال در حوزه علم می‌توانند نامزد دریافت این جایزه شوند.


مشاور وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری، در امور زنان و خانواده نیز گفت: حدود ۱۷ درصد اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های کشور را زنان تشکیل می‌دهند و هدف مجموعه ما این است که با شناسایی و معرفی اعضای برگزیده که تولید کننده دانش واقعی هستند، فرصت‌های ارتقای بیشتری برای آن‌ها ایجاد کند و به این ترتیب، با داشتن منابع کافی، روند پیشرفت را با عدالت بیشتر بپیمایند.


الهه حجازی افزود: جایزه " زنان در علم " نخستین جایزه ویژه زنان پژوهشگر کشور است به استادان، دانشمندان و محققان زنی اعطا می‌شود که سهم به سزایی در پیشبرد علم در حوزه تخصصی فعالیت خود داشته باشند.


اعطای جایزه " زنان در علم " با حضور فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و تعدادی از چهره‌های علمی و دانشگاهی در تهران برگزار شد.
انتهای پیام/ر


اهدای جایزه " زنان در علم " به پروفسور افسانه صفوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.