معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۲هزار بیمار سرطانی در لرستان داریم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ پیمان آسترکی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت : شایع‌ترین سرطان‌ها در لرستان به ترتیب دستگاه گوارش، سینه (در خانم‌ها)، تومور‌های مغزی و سرطان خون است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰۰۰ بیمار سرطانی در استان وجود دارد، اضافه کرد: طی چند سال اخیر در بحث سرطان فراتر از قول‌هایمان عمل کرده‌ایم.

آسترکی یادآور شد: در بحث تأمین نیرو‌ها و پزشکان تخصصی آنکولوژیست قبلاً یک شاغل تمام وقت و یک شاغل پاره‌وقت داشتیم و این در حالیست که در حال حاضر ۳ آنکولوژیست بالغین در خرم‌آباد و یک نفر در بروجرد داریم. در استان آنکولوژیست زنان و اطفال داریم و همچنین بخش آنکولوژی اطفال را در بیمارستان شهید رحیمی راه‌اندازی کرده‌ایم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه در بحث شیمی درمانی و آنکولوژِی بالغین ۷ تخت در بیمارستان عشایر دایر بود و توانسته‌ایم این مهم را توسعه و فاز اول شیمی درمانی را در بیمارستان شهید رحیمی راه‌اندازی کنیم و هم اکنون نیز فاز دوم آن آماده و در حال تجهیز است.

آسترکی با بیان اینکه برای تأمین منابع دارویی بیماران سرطانی سال گذشته ۱.۵ میلیارد تومان هزینه دارو‌ها و شیمی درمانی را تأمین اعتبار کردیم، افزود: برخی از دارو‌های بیماران سرطانی ۱۰۰ درصد رایگان است و برخی بین ۴۰ تا ۵۰ درصد تخفیف دارد.

انتهای پیام/م

۲ هزار بیمار سرطانی در لرستان وجود دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.