مدیر محیط زیست شهری شهرداری مشهد ضمن اعلام برخورد با هزار خودروی سنگین آلاینده در مشهد بر لزوم بازنگری در استاندارد‌های ملی آلایندگی خودرو‌های سنگین تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازمشهد؛ محمد پذیرا مدیر محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: متاسفانه امروز شاهد تردد خودرو‌های آلاینده سنکین در سطح مشهد هستیم که در کنار خودرو‌های سبک آلودگی هوای شهر را افزایش می‌دهند.

وی افزود: اغلب این خودرو‌ها فاقد معاینه فنی هستند و نوع آلایندگی آنان محیط زیست و هوا را بیشتر از دیگر خودرو‌ها تهدید می‌کند.

مدیر محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: از این رو حوزه محیط زیست شهری شهرداری مشهد برخورد جدی‌تر با خودرو‌های سنگین آلاینده است.

پذیرا افزود: در این راستا گشت‌های کنترل آلاینده‌های زیست محیطی مشهد در کنار خودرو‌های سبک آلاینده با خودرو‌های سنگین آلاینده دیزلی برخورد می‌کنند.

وی ادامه داد: از آنجایی که بیشترین زمان تردد خودرو‌های سنگین در شب است لذا شیفت‌های از گشت‌های کنترل آلایندگی در شب فعال هستند؛ در کنار آن، این گشت‌ها بر خودرو‌های سنگین آلاینده در کمربندی مشهد نیز نظارت دارند.

مدیر محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: این خودرو‌ها در صورت آلایندگی تست و باید ظرف دو هفته مشکل را برطرف کنند در غیر این صورت پرونده برای بررسی به شورای حل اختلاف شهرداری ارجاع داده می‌شود.

پذیرا به آمار برخورد با خودرو‌های سنگین آلاینده اشاره کرد و افزود: در سال گذشته با ۱۲۰۰ دستگاه خودروی سنگین آلاینده توسط گشت‌های شهرداری مشهد برخورد شده است.

مدیر محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: امسال مدیریت محیط زیست شهری برخورد جدی‌تری را در این زمینه اولویت قرار داد که طی آن به طور میانگین هر هفته ۵۰ خودروی سنگین آلاینده در مشهد اعمال قانون شده‌اند.

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر استانداد‌های ملی در این بخش مناسب نیست و باید چند نوع گاز آلاینده دیگر به این استاندارد‌ها اضافه شود تا بتوان برخورد لازم را انجام داد.


پذیرا گفت: همچنین همانطور که برای خودور‌های سبک فرسوده طرح نوسازی اجرایی می‌شود باید سازوکاری برای نوسازی خودرو‌های سنگین فرسوده که آلایندگی بالایی دارد تعریف شود؛ در حال حاضر ۳۰ هزار خودروی فرسوده در شهر مشهد وجود دارد که درصد زیادی از این عدد خودرو‌های سنگین و نیمه سنگین است.

وی افزود: در کنار آن باید معاینه فنی خودرو‌های سنگین نیز مورد توجه ویژه قرار بگیرد و مراکز آن افزایش پیدا کند.

مدیر محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: در حال حاضر یک مرکز معاینه فنی خودرو‌های سنگین در شهر مشهد فعال است که در جاده طرق واقع شده است.

انتهای پیام// ز.‌ی



لزوم بازنگری در استاندارد‌های ملی آلایندگی خودرو‌های سنگین در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.