فرماندار گناباد گفت: این شهرستان با کمبود‌های جدی در مقابله با بحران‌ها و حوادث پیش بینی نشده مواجه است. آمادگی دستگاه‌های اجرایی در این زمینه مطلوب نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛  محمدعلی نبی پور در نشست کارگروه هماهنگی مدیریت بحران گناباد گفت: این شهرستان با سابقه زلزله‌های شدید و دیگر حوادث پیش بینی نشده مانند سیل و طوفان در سال‌های گذشته از مناطق بسیار مستعد وقوع این حوادث به شمار می‌رود.


وی گفت: با توجه به موقعیت گناباد از نظر قرارگرفتن در جنوب خراسان رضوی این شهرستان همواره به عنوان قطب امداد و نجات در منطقه و استان‌های همجوار مطرح است، ولی زیرساخت‌های منطقه متناسب با چنین موقعیتی افزایش نیافته که باید تقویت شوند.

فرماندار گناباد وجود امکاناتی مانند فرودگاه در دست ساخت و اورژانس هوایی را ظرفیت‌های مهمی در این زمینه ذکر کرد و خواستار شتاب در تامین اعتبار تکمیل فرودگاه و تامین بالگرد اورژانس هوایی گناباد شد.

وی ضمن تاکید بر ضرورت هم افزایی بیشتر مسولان و دست اندرکاران ذیربط برای مقابله با بحران‌ها و کاهش آسیب‌های حوادث پیش بینی نشده در گناباد گفت: با برگزاری کارگروه‌های مدیریت بحران نقاط ضعف و قوت این بخش احصا و برای رفع این کمبود‌ها تلاش می‌شود.

نبی پور یکی از اقدامات مهم اداره کل مدیریت بحران خراسان رضوی را ایجاد سامانه احصاء اطلاعات شهرستان‌ها در حوزه مدیریت بحران ذکر کرد و از تشکیل سامانه مشابهی برای جمع بندی امکانات بخش‌های دولتی و خصوصی در گناباد خبر داد.

انتهای پیام // ح. ت.
 

شهرستان گناباد با کمبود‌های جدی در مقابله با بحران‌ها و حوادث پیش بینی نشده مواجه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.