به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضوان حکیمزاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در برنامه پرسشگر در خصوص «چرایی عدم عملیاتی شدن سند تحول بنیادین»، اظهار کرد: از سال 90 که سند تحول بنیادین ابلاغ شد، 6 سال میگذرد؛ در حالی که از فرآیند اجرایی شدن سند تحول 10 سال میگذرد؛ در نتیجه چرا باید بین تدوین سند و نقشه راه اجرای سند تحول فاصله بیفتد.
وی با رد کردن ادعای عدم وجود نیروی انسانی مجرب در خصوص برنامهریزی نیروی انسانی در آموزش و پرورش، ادامه داد: بنده معتقد هستم کارشناسان مجربی در این خصوص داریم، اما آنها را شناسایی نکردهایم.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در خصوص «ارائه راهکارهایی برای اجرای سند تحول»، افزود: نباید بین تدوین زیرنظام و ضمانتهای اجرایی سند، فاصله میافتاد.
حکیمزاده با بیان اینکه زبان سند تحول بسیار ثقیل است، گفت: اتخاذ بسیاری از سیاستها در آموزش و پرورش برخلاف روح سند تحول است؛ در نتیجه باید یک تعریف و برنامه عملیاتی برای تمام گزارههای سند داشته باشیم.
وی در توضیح این موضوع، افزود: نباید اجازه دهند درصد درس معارف در کنکور سراسری جای مفهوم واقعی دینباوری را بگیرد؛ نباید اجازه دهند درصد زیست، شیمی و ریاضی جای مهارت پژوهشی و کاوشگری را بگیرد و نباید اجازه دهند مهارتهای زبان عربی و فهم قرآن تبدیل به درصد درس عربی در کنکور شود.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر وجود پتانسیل قوی نیروی انسانی در آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: باید به پتانسیل معلمان توجه کنیم؛ ضمن اینکه باید عدم القای جدایی بین وزارتخانههای آموزش و پرورش و علوم وجود داشته باشد.
حکیمزاده یادآور شد: اگر بتوانیم برنامه عملیاتی را به الزامات سند تهیه کنیم، این موضوع کمک میکند تا متوجه شویم در بند بند این سند، چه کاری را انجام ندادهایم و باید آن را دنبال کنیم.
انتهای پیام/