به مناسبت ۲۶ مرداد:

مقاومت و پایداری آزادگان برخاسته از روح وحدت و ایمان بود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: مقاومت و پایداری آزادگان برخاسته از روح وحدت و ایمان بود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سرهنگ پاسدار عباس عباسی به مناسبت ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی گفت: مقاومت و پایداری ملت ایران به خصوص آزادگان، که برخاسته از روح وحدت و ایمان بود، در سایه هدایت‌های حضرت امام خمینی (ره) شکل گرفت.

وی افزود: این مقاومت و پایداری باعث پیروزی در دفاع مقدس، تحمیل اراده ملت ایران بر اراده قدرت‌های شرق و غرب و نهایتاً احیای یک مکتب سازنده، نهضت آرمان‌گرا و ایدئولوژی جهانی شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تحمیل اراده ملت ایران بر دشمن خارجی از مهم‌ترین ثمرات مقاومت و پایداری همه اقشار ملت غیور و رزمندگان و ایثارگران در دفاع مقدس بود ادامه داد: این مقاومت، ایستادگی و اراده پولادین را می‌توان در نقطه نقطه سرزمین اسلامی مشاهده کرد که فتح خرمشهر یکی از جلوه‌های آن است.

عباسی اضافه کرد: مقاومت مردم در موشک باران شهرها، ایثار رزمندگان که تا مرز شهادت پیش می‌رفتند و از همه مهم‌تر ایستادگی و شکست‌ناپذیری و اراده آهنین آزادگان در اردوگاه‌های صدام و زیر بدترین شکنجه‌های روحی و جسمی از درخشان‌ترین دوران طلایی فرزندان این ملت در طول تاریخ به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: دشمنان ما علی‌رغم در اختیار داشتن ابزار و تکنولوژی و متخصصان مجرب، در برابر ایثار و پایمردی رزمندگان و آزادگان و در یک کلام مردم سلحشور ایران اسلامی و حاکمیت ایمان و اعتقاد در زندگی یک ملت آگاه و سراپا شور و حماسه، در تحمیل آن همه خسارات چیزی به دست نیاوردند.

گفتنی است: آزادگان سرافراز دوران دفاع مقدس پس از تحمل سال‌ها رنج اسارت در اردوگاه‌های رژیم بعث عراق، در ۲۶ مرداد سال ۱۳۶۹ پای به میهن اسلامى گذاشتند و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.
 
استان چهارمحال و بختیاری دارای ۵۲۶ آزاده دوران دفاع مقدس می‎باشد و تا کنون ۱۶ نفر آنان به شهادت رسیده‌اند که شهادت ۸ نفر آنان در دوران اسارت صورت گرفت.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار