بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری برای به کار گماری کارجویان تحت پوشش، بسته‌های تشویقی اعطا می‌کند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ فریبرز نجفی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی، مؤسسات و شرکت‌های خصوصی موظف به اختصاص ۲۵ درصد از سهمیه استخدامی خود به کارجویان تحت پوشش این بنیاد هستند گفت: برای به کار گماری این کارجویان، به کارفرمایان بسته‌های تشویقی تعلق می گیرد.

وی افزود: این بسته‌ها شامل پرداخت حق بیمه سهم کارفرما حداکثر به مدت ۵ سال، کاهش مالیات کارفرمایان کارگاه‌ها از طریق احتساب ۱۵۰ درصدی حقوق پرداختی به ایثارگران جدید الاستخدام به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی به مدت ۵ سال و پرداخت یارانه حداقل حقوق و دستمزد است.

وی ادامه داد: پرداخت یارانه حداقل حقوق و دستمزد به کارفرمایان برای جذب و استخدام ایثازگران تحت پوشش حداقل به مدت ۵ سال، حداکثر تا ۱۸ ماه و به میزان ۷۵ درصد حداقل حقوق و دستمزد مصوب قانون کار می‌باشد.

نجفی افزود: پرداخت هزینه‌های حین کار مشمولین شامل آموزش‌های تخصصی و فنی، مهارتی در صوت لزوم برای افراد با اولویت ایثارگری تعیین شده از سوی بنیاد هم از دیگر بسته‌های تشویقی است.

وی اضافه کرد: برای جانبازان، آزادگان و فرزندان شهدا به میزان ۱۰۰ درصد حق بیمه سهم کارفرما و برای فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر به میزان ۵۰ درصد حق بیمه قابل پرداخت می‌باشد.

نجفی ادامه داد: مشمولین استفاده از این امتیاز، جانبازان و آزادگان واجد شرایط، فرزندان شاهد و فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر است.

انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار