کمک ۳۶ میلیاردی حامیان در طرح اکرام ایتام و محسنین خراسان شمالی

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت : در 4 ماهه امسال حامیان طرح های ایتام و محسنین در استان بیش از ۳۶ میلیارد ریال به فرزندان معنوی خود کمک کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛، عباس اهرابی مدیر کل کمیته امداد استان گفت: هم اکنون در قالب این دو طرح هفت هزار و۸۴۲ فرزند از خانواده های محروم استان که یتیم و یا بد سرپرست هستند تحت حمایت های خیران قرار دارند.

وی افزود: این افراد مورد حمایت افزون بر ۲۲ هزار نفر از حامیان بومی و غیر بومی استان قرار دارند.

اهرابی با بیان این که ۲۲ میلیارد ریال از این کمک نقدی پرداخت شده است، اظهار کرد: بخشی هم در قالب کمک های هم چون پوشاک، لوازم التحریر، وسایل مورد زندگی به این بچه ها اعطا می شود.

وی با اشاره به این که کمک های حامیان در سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال گذشته  بیش از پنج درصد رشد داشته است،تصریح کرد:درسال 95 حامیان بیش از ۳۴ میلیارد ریال به مشمولان طرح های محسنین و اکرام ایتام کمک کردند.

اهرابی سرانه واریزی کمک ها برای هر فرزند یتیم وغیر یتیم را بیش از  یک میلیون ریال برشمرد و گفت: در چهار ماهه امسال برای هر کدام از این  فرزندان به طور میانگین بیش از چهار میلیون و۶۰۰ هزار ریال به حسابشان واریز شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان شمار ایتام تحت حمایت کمیته امداد استان را سه هزار و۸۰۰  نفر عنوان کرد و افزود: این ایتام توسط ۱۴هزار و۹۵۴ نفر از خیران مورد حمایت هستند.

اهرابی تعداد فرزندان مشمول طرح محسنین را هم چهار هزار و۴۲ نفر ذکر و تصریح کرد: این  افراد، فرزند خانواده های بد سرپرست،سالمند وهمچنین از کار افتاده و بیمار هستند که در قالب طرح محسنین مورد حمایت های مادی ومعنوی خیران قرار دارند. این بچه ها توسط هفت هزار نفر از خیران بومی وغیر بومی حمایت می شوند.

گفتنی است: طرح اکرام ایتام و محسنین با هدف حمایت مادی و معنوی حامیان از فرزندان خانواده‌هایی که از نعمت پدر محروم هستند یا به دلیل بیماری، کهولت و از کار افتادگی پدر، توان نگهداری از فرزند خود را ندارند در حال اجرا است.

انتهای پیام/ط

7 هزار و 842 یتیم تحت حمایت کمیته امداد استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.