رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: صادرات بخش کشاورزی در همدان 290 میلیون دلار بود که این میزان صادرات برای 5 میلیون تن تولید محصولات کشاورزی مناسب نیست.

سهم پایین صادرات محصولات کشاورزی همدان در مقایسه با تولیدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ منصور رضوانی‌جلال رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه 4.5 درصد محصولات کشاورزی کشور در استان همدان تولید می‌شود، افزود: با وجود اینکه استان همدان در تولید اغلب محصولات کشاورزی مازاد دارد اما فکری برای بازار آن نشده است.

وی با بیان اینکه 26 درصد اشتغال و 29 درصد ارزش افزوده استان همدان در بخش کشاورزی است، بیان کرد: صادرات استان برای به حرکت درآوردن تولید کفایت نمی‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه در استان همدان 135 هزار هکتار آبیاری نوین با توجه به محدودیت آب اجرا شده است، افزود: به علت پیشرو بودن کشاورزان در استان همدان عملکرد تولید محصولات کشاورزی در سطح افزایش پیدا کرده است.

رضوانی‌جلال با بیان اینکه 26 هکتار گلخانه در ملایر کلنگ‌زنی خواهد شد و 25 هکتار گلخانه در نهاوند در حال ساخت است، ادامه داد: تولید برخی از محصولات کشاورزی را باید از مزرعه به داخل گلخانه برد.

وی با اشاره به اینکه در استان 117 هزار نفر بهره‌بردار بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند، افزود: بسیاری از محصولات کشاورزی تولیدی در استان همدان به جز یک یا دو مورد صنایع تبدیلی دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه در محصول کشمش 100 هزار تن ظرفیت فرآوری در استان همدان وجود دارد، ادامه داد: از دیگر استان‌های کشور برای فرآوری کشمش را به همدان می‌آورند.

رضوانی جلال با تاکید بر اینکه در صنایع تبدیلی سیب‌زمینی کمبود وجود دارد که این موضوع دلایل مختلفی داشته است، ادامه داد: ساخت دو واحد صنایع تبدیلی سیب زمینی با ظرفیت 100 هزار تن در حال اتمام مراحل پروانه تاسیس و تایید زمین است و عملیات فیزیکی در آینده نزدیک آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ص.ف

تولید و صادرات دو ترازوی نامیزان کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.