مدیر زنبورداری جهاد کشاورزیهمدان گفت: جشن برداشت عسل شهریورماه در همدان برگزار می‌شود.

جشن برداشت عسل شهریورماه در همدان برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علی اصغر خرازی مدیر زنبورداری جهاد کشاورزی همدان با اشاره به اینکه 2 هزار و 300 نفر زنبوردار در استان همدان فعالیت می‌کنند، ادامه داد: 299 نفر دارای مدرک لیسانس و بالاتر، 155 نفر دارای مدرک فوق دیپلم و  968  نفر دارای مدرک دیپلم هستند.

وی با بیان اینکه 202 هزار کلونی زنبور عسل در استان همدان سرشماری شده است، افزود: سال گذشته در استان همدان یک‌هزار و 926 تن عسل تولید شد.

مدیر زنبور داری جهاد کشاورزی همدان خاطر نشان کرد: پیش‌بینی شده تولید عسل در سال جاری افزایش پیدا کند چراکه افراد جدید وارد عرصه زنبور داری شده‌اند.

خرازی ادامه داد: در پایان سال 95 و ابتدای سال جاری در استان همدان 186 نفر برای دریافت تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی برای دریافت 5 میلیارد تسهیلات معرفی شدند.

وی تصریح کرد: در سال جاری زنبورداران می‌توانند از تسهیلات مکانیزاسوین برای خرید کندو، دستگاه عمل‌آوری عسل و دستگاه عسل‌گیری استفاده کنند.

مدیر زنبور داری جهاد کشاورزی همدان یکی از خدمات ارائه شده به زنبورداران را صدور دفترچه زنبورداری دانست و افزود: تاکنون یک‌هزار و 700 جلد دفترچه زنبورداری در استان صادر شده است، افزود: به تازگی دفترچه‌های زنبورداری تعویض شده و با کیفیت تر شده است.

خرازی  با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم ثبت مشخصات و رکوردگیری زنبورداران در استان همدان است، یادآور شد: در این پروژه سه اقدام از جمله رفتار کلونی زنبور عسل، تولید عسل و تولید موم ثبت می‌شود که برای این برنامه 80 واحد زیر پوشش قرار گرفتند.

انتهای پیام/ص.ف

برداشت یک هزارو 900 تن عسل از 202 کلونی زنبور عسل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.