روزانه بیش از ۲۵ هزار مسافر و زائر بارگاه امام هشتم (ع) برای ادای فریضه نماز از مساجد و نمازخانه های طول خط اداره کل راه آهن شمال شرق 1 استفاده می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، فرشاد زادخور مدیرکل راه آهن شمال شرق(۱) با بیان اینکه به طور متوسط روزانه بیش از ۹۰ رام قطار مسافری در این اداره کل تردد می کند گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته و حسب افق شهرستان های مختلف حوزه استحفاظی این اداره کل، این تعداد قطار برای ادای نمازهای یومیه در یکی از ایستگاه های دارای مسجد و نمازخانه توقف کرده و بیش از ۲۵ هزار نمازگزار در طول شبانه روز از خدمات ایستگاهی، فرهنگی و مساجد و نمازخانه های بین راهی استفاده می کنند.

 

وی افزود: قرار گرفتن راه آهن شمالشرق(۱) در محل گذر مسافران و زوار امام هشتم(ع) فضای معنوی و خاصی را برای خدمت در این اداره کل فراهم می کند و پرسنل شاغل، علاوه بر خدمت رسانی در زمینه اقامه نماز، در امور فرهنگی و معنوی نیز فعالیت دارند.

 

مدیرکل راه آهن شمال شرق(۱) با بیان اینکه برنامه های فرهنگی بسیاری از جمله برگزاری مسابقات قرآنی نیز در این اداره انجام می شود، ابراز داشت: همانند سنوات گذشته بر اساس فراخوان های استانی و کشوری، مسابقات مقدماتی قرآنی برای پرسنل و خانواده ها در حال برگزاری است.

 

زادخور تصریح کرد: در رشته مفاهیم، حفظ و قرائت جمعا ۴۹ فعال قرآنی شرکت کردند و در زمینه نقاشی، شعر خوانی ومقاله نویسی با موضوع قرآن و نماز نیز مسابقاتی جداگانه برگزار و آثار برتر به دبیرخانه مسابقات ارسال شده است.

 

مدیرکل راه آهن شمال شرق(۱) افزود: فعالیت های فرهنگی و قرآنی در حالی دنبال می شود که طی سنوات گذشته در رشته های مختلف قرآنی، قاریان ونفرات اعزام شده به مسابقات سراسری راه آهن و مسابقات استانی چندین مورد افتخار قرآنی را کسب و حائز عنوان های برتر در رشته های مختلف شده اند.


انتهای پیام / ه


تردد بیش از ۹۰ رام قطار مسافری در راه آهن شمالشرق 1

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار