90 درصد از مسیر ریلی 540 کیلومتری استان سمنان بتنی و نوسازی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، فرشاد زادخور مدیر کل راه آهن شمال شرق 1 گفت : تعویض سوزن های چوبی با بتونی در محور شهرستان گرمسار- شاهرود انجام شده و محور شاهرود تا ایستگاه نقاب در استان خراسان رضوی برای افزایش سرعت قطارها در دستور کار قرار گرفت.


وی علت خارج شدن قطار از ریل را در خطوط ریلی کشور گرمای هوا، شیب عرضی، فرسودگی ریل و نوع چرخ های واگن ها دانست و تصریح کرد: در مدت اخیر خارج شدن قطار از ریل یا فرار قطار از خط در جنوب کشور به علت گرمای هوا و منبسط شدن ریل ها بوده است.


مدیر کل راه آهن شمال شرق(1) با اشاره به عمر مفید قطارهای محور تهران- مشهد عبوری از استان سمنان، تصریح کرد: قطارهای باعمر بیش از 30 سال، از مسیر راه آهن تهران- مشهد حذف شده است.


زادخور، به آغاز عملیات برقی کردن قطار تهران- مشهد به روش سرمایه‌گذاری بی. او. تی یا خرید تضمینی اشاره کرد و گفت: این طرح ملی در طی مدت زمان چهار سال تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری خواهد رسید.


وی بیان داشت: با اجرا و تکمیل طرح برقی شدن قطار تهران- مشهد، زمان سیر حرکت قطارها در مسیر تهران- مشهد و برعکس به سرعت بیش از 200 کیلومتر می‌رسد و به حدود نصف زمان کنونی کاهش می یابد.


وی با اشاره به این که قطار سمنان- مشهد به دلیل بازدهی و کیفیت پایین از این مسیر ریلی با هدف رضاتمندی مسافران حذف شد تصریح کرد: انتقال مسافران مسیر سمنان به مشهد بین قطارهای اتوبوسی، درجه یک و 2 نوع قطار با کوپه‌های چهار تخته تقسیم شده است که از آن زمان، تردد مسافران استان سمنان 150 درصد افزایش یافت.


مدیر کل راه آهن شمال شرق(1) گفت : آموزش ضمن خدمت برای کارکنان با هدف کاهش خطاهای انسانی و کاهش حوادث ریلی در خطوط راه آهن سمنان به طور منظم برگزار می شود.


انتهای پیام / ه

 

تعویض سوزن های چوبی با بتونی در محور ریلی  شهرستان گرمسار- شاهرود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.