استاندار خراسان رضوی عصر امروز در دفاتر آیات عظام علوی گرگانی و گرامی قمی در مشهد حضور یافت و ضمن دیدار گزارشی از فعالیتهای استانداری ارائه کرد.

دیدار استاندار خراسان رضوی با آیات عظام علوی گرگانی و گرامی قمیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ در این دیدار استاندار خراسان رضوی با أشاره به میزبانی سالیانه بیش از ٢ میلیون زائر خارجی و ٢٥ میلیونی زائران داخلی در مشهد مقدس إظهار داشت: حضور زائران بارگاه منور رضوی ظرفیت بسیار بالایی برای تقویت معنویت و دیانت برای مردم با توجه به محوریت زیارتی ایجاد کرده است.

رشیدیان همچنین با اشاره به انتخاب مشهد مقدس به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ٢٠١٧ افزود: از این جهت تعاملات و جلسات متعددی با مسلمانان سایر کشور‌های جهان اسلام برگزار شده است و توانسته ایم ظرفیت‌های گردشگری، تاریخی و مذهبی مشهد را به دنیا معرفی کنیم.


استاندار اضافه کرد: امروز جامعه اسلامی نیازمند پیام‌های رضوی است و ما بَر این باوریم با تلاش دستگاه‌های اجرایی استان این محوریت تعامل را با حوزه رضوی برقرار بشود و با این مهم می‌شود قدم‌های مهم و مثبتی در این خصوص برداشت.

وی افزود: در رابطه با تعاملات عتبات عالیات تولیت آستان قدس در سال گذشته با محوریت آستان قدس تولیت‌های عتبات عالیات جلساتی گذاشته شد و بنیانی ایجاد شد تا این جلسات با همکاری‌های فرهنگی بیت عتبات تداوم پیدا کند.

 

دیدار استاندار خراسان رضوی با آیات عظام علوی گرگانی و گرامی قمی



حضرت آیت الله علوی گرگانی نیز در این دیدار إظهار داشت: خوشبختانه مشهد مقدس ظرفیت بسیار بالایی دارد تا در همه ایام میزبان مراجع تقلید جهان تشیع باشد تا أز این ظرفیت‌های بوجود آمده بیشترین بهره را ببرند.

وی افزود: همه ما باید قدر حضور در مشهد در جوار أمام مهربانی‌ها که خود یک مؤهبت الهی است را بدانیم و بیش از پیش با سیره و صفات آن امام همام آشنا بشویم و بتوانیم آن رهنمود‌ها را در جامعه اشاعه ببخشیم.

دیدار استاندار خراسان رضوی با آیات عظام علوی گرگانی و گرامی قمی


پیش از این دیدار، حضرت آیت الله علوی گرگانی در نشستی صمیمی با اصحاب رسانه در خصوص آخرین تحولات فرهنگی و مذهبی کشور و جهان تشیع نکاتی را ارایه کردند.

استاندار خراسان رضوی همچنین با آیت الله گرامی قمی از مراجع تقلید جهان تشیع دیدار و گفتگو کرده و در مورد مسائل دینی و مذهبی جهان اسلام بحث و تبادل نظر کردند.

 

دیدار استاندار خراسان رضوی با آیات عظام علوی گرگانی و گرامی قمی

 
 
 انتهای پیام // م. ا
 
 
 
 
 

استاندار خراسان رضوی با آیات عظام علوی گرگانی و گرامی قمی دیدار کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.