استاندار خراسان رضوی با آیت‌الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی از مراجع تقلید دیدار کرد.

دیدار استاندار با  آیت‌الله موسوی اردبیلی به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت‌الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی در این دیدار با اشاره به وجود مضجع شریف رضوی در مشهد مقدس، اظهار داشت: سالانه شاهد تردد خیل عظیم مشتاقان زیارت بارگاه منور حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) به این کلان‌شهر هستیم.

وی با تأکید بر ساماندهی و مدیریت امور زائران، خدمت‌رسانی مطلوب به زوّار امام رضا (ع) را مهم‌ترین وظیفه ی مسؤولان استان دانست و گفت: توجه به نیازهای زائران و رفع احتیاجات آنان در حوزه‌های مختلف نیازمند برنامه‌ریزی منسجم و همکاری تمام دستگاه‌ها است که باید در این راستا تلاش ویژه‌ای شود.

آیت‌الله موسوی اردبیلی از تأمین آب شرب به‌ عنوان یک چالش مهم در مشهد یادکرد و بر لزوم مدیریت آن از سوی متولیان امر تأکید کرد.

علی‌رضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی نیز ضمن ابراز خرسندی از فرصت به وجود آمده، حضور مراجع عظام و علمای برجسته در مشهد را نقطه قوتی برای مردم و حوزه‌های علمیه استان دانست و اظهار داشت: همواره از منویات بزرگان در ارائه خدمت بهتر به زائران و مجاوران استفاده خواهیم کرد و خواهان دعای خیر برای حصول توفیق در این مسیر هستیم.

وی دغدغه‌های این مرجع در موضوعات مختلف را به‌جا دانست و افزود: برای رفع این چالش‌ها اقدامات مؤثری صورت گرفته است.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اجرا و تکمیل چندین پروژه سد در استان، لوله‌گذاری برای انتقال آب به مشهد مقدس و انجام مطالعات انتقال آب از دریای عمان و آب‌های ژرف، ازجمله برنامه‌های در دست اقدام است.

   وی به اهتمام ویژه دولت تدبیر و امید و شخص دکتر روحانی به موضوعات مرتبط با مشهد مقدس اشاره کرد. و گفت: تمام تلاش مجموعه ی مدیریتی استان، ارتقای خدمت رسانی به زائران و مجاوران و نهادینه کردن فرهنگ رضوی در جامعه است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به انتخاب مشهد در سال 2017 به عنوان پایتخت فرهنگ جهان اسلام، افزود: با توجه به ایجاد جو منفی علیه شیعیان و اسلام هراسی و ایران هراسی، این رویداد مهم فرصت خوبی برای تقویت اتحاد و همبستگی جهان اسلام است و اهتمام ویژه ی مراجع عظام را نسبت به این موضوع، خواستاریم.

شایان ذکر است؛ در این دیدار پیشنهاد شد دیداری با مراجع عظام قم، در خصوص مشهد 2017، صورت پذیرد.

گفتنی است؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی، مشاور استاندار در امور روحانیون و مدیران کل حوزه ی استاندار و روابط عمومی، استاندار خراسان رضوی را در این دیدار همراهی می‌کردند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.