7 وقف جدید در بوکان از ابتدای امسال در این شهرستان به ثبت رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،محمد هادی سعادتی ،رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بوکان  با اشاره به اینکه هفت وقف جدید در بوکان از ابتدای امسال در این شهرستان به ثبت رسید اظهار داشت: بیشتر نیات این واقفان ساخت خانه عالم و نیت کمک به مسجد بوده است.

محمد هادی سعادتی با اشاره به اینکه در روزهای گذشته یک قطعه زمین به متراژ ۶۷۵ متر در روستای حصار این شهرستان که به ارزش ریالی ۳۴۰ میلیون ریال و به نیت صرف برای گورستان عمومی این روستا بود، به ثبت رسید تصریح کرد: از سوی دیگر یک قطعه زمین نیز به متراژ یک هزار و ۱۲۷ متر در روستای قادرآباد به نیت مسجد وقف شد که ارزش ریالی آن ۶۰ میلیون تومان بوده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بوکان افزود: علاوه بر آن پنج روستا نیز توسط اهالی روستای بوکان خریداری شده که مساحت آن یک هزار و ۳۵۰ متر بوده و ساختمان آن صرف خانه عالم می‌شود.

سعادتی گفت: هم اکنون تمامی درآمد موقوفات این شهرستان یعنی ۹۸ درصد آن براساس نیات واقفان به نیت مسجد، صرف هزینه‌های مستمری امامان جماعت، موذنان، طلاب و خدام و نیز هزینه‌های جاری و عمرانی مساجدی که دارای موقوفه هستند، می‌شود.

وی با ابراز خرسندی از اینکه هم اکنون ۱۰۰ درصد اسناد موقوفات بوکان از دفترچه‌ای به تک برگی تغییر یافته‌اند افزود: از سوی دیگر صدور اسناد مالکیت نیز در دستور کار قرار گرفته است.

 

 هفت وقف جدید در بوکان به ثبت رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.