احداث گیت های اضطراری ویژه زائران اتباع خارجی در مرز شلمچه ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛ حیاتی معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: احداث گیت های اضطراری ویژه زائران اتباع خارجی که در ایام اربعین به کربلا مشرف می شوند، در مرز شلمچه ضروری است.

ولی الله حیاتی سه شنبه در جلسه کمیته حمل و نقل جاده ای و سوخت کشور در سالن اجتماعات پایانه مرزی شلمچه افزود: در سال گذشته گیت های خروجی و ورودی ویژه زائران اتباع خارجی مجزا بود و برای تردد از سالن قدیمی استفاده می شد که با نزدیک شدن اربعین حسینی با ازدحام مواجه شدیم.

وی با بیان اینکه ظرفیت سالن قدیمی مسافری مرزی شلمچه برای تردد اتباع خارجی کم است اظهار کرد: شمار تردد زائران اتباع خارجی سال گذشته از مرز شلمچه را 230 هزار نفرثبت شده که از 21 کشور ازطریق مرز شلمچه برای زیارت اربعین حسینی به کربلا مشرف شدند.

حیاتی با بیان اینکه امسال پیش بینی می شود تردد اتباع خارجی از مرز شلمچه افزایش یابد، گفت: مرز شلمچه مرز کاملا انحصاری بوده و تنها مرزی است که اتباع خارجی برای زیارت اربعین از این مرز عبور می کنند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر با بیان اینکه در حوزه سوخت رسانی مشکل خاصی نداریم، گفت: امسال یکی از بزرگترین جایگاه های عرضه سوخت در مسیر شلمچه تا قبل از ایام اربعین به بهره برداری می رسد.

حیاتی با اشاره به پارکینگ شلمچه گفت: در سال گذشته 38 هزار خودرو از پارکینگ های شلمچه استفاده کردند و امسال بنا داریم که ظرفیت پارکینگ ها را از 75 هکتار به 125 هکتار و ظرفیت پارکنیگ خودرو های سواری را به 52 هزار خودرو ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل ریلی با چالش مواجه هستیم، افزود: شش دهنه پل در مسیر ریلی شلمچه قرار دارند که از نظر فنی نیاز به انسداد دارند و اداره راه آهن نسبت به رفع این مشکل چاره اندیشی کنند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: در سال 94 مجموع تردد زائران با ریل راه آهن 85 هزار و 852 نفر و در سال 95 این تعداد به 183 هزار و 366 نفر رسید که افزایش 113 درصدی را نشان می دهد.

حیاتی افزود: در حمل و نقل ریلی از دو مسیر تهران به شلمچه و از بصره به نجف زائران تردد داشتند که این شیوه بسیار مناسبی بود و مسیر دیگر از میدان مقاومت شلمچه تا نقطه صفر مرزی با ریل باس به طول 11 کیلومتر کار جا به جایی زائران اربعین حسینی انجام می شد و حدود 107 هزار نفر از این ریل استفاده کردند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر، با اشاره به ضرورت تهیه طرح جامع ترافیکی شلمچه برای روان سازی خودروها زائران را یادآور شد و گفت: نیروی انتظامی و سازمان حمل و نقل جاده ای برای تهیه این طرح جامع تلاش کنند.

حیاتی افزود: سازمان حمل و نقل جاده ای با مشارکت نیروی انتظامی نسبت به نصب علایم هشدار دهنده راهنمایی رانندگی و کنترل ترافیکی خودروهای زائران اقدام کنند تا شاهد نابسامانی حمل و نقل و ترافیک در مرز شلمچه نداشته باشیم.

وی ادامه داد: پارکنیگ ها طبق نقشه با متراژ مشخص با 12 قطعه ازسوی نیروی انتظامی، شهرداری و اداره پایانه مرزی مدیریت می شوند.

مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای امروز سه شنبه با حضور مسئولان استانی و شهرستان خرمشهر از پایانه مسافری شلمچه دیدن کرد.

انتهای پیام/د

ظرفیت سالن قدیمی مسافری مرزی شلمچه برای تردد اتباع خارجی کم است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.