استاندار کردستان گفت: تولیدات داخلی باید قدرت رقابت با کالای خارجی را داشته باشند تا مانع ورود کالای قاچاق به کشور باشیم.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان پیش از ظهر امروز در پنجمین اصلی کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان که با حضور رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در استانداری کردستان برگزار شد، گفت: قرن‌ها پی بخش عمده‌ای از درآمد مردم کردستان وابسته به مبادلات مرزی بوده و امروز نیز این روند همچنان ادامه دارد.

زاهدی واردات کالا به استان را منجر به ضربه زدن به تولیدات داخلی عنوان کرد و افزود: کالاهای داخلی ما باید قدرت رقابت با کالاهای خارجی را داشته باشد.

وی با اشاره به بحث کولبری در استان کردستان بیان کرد: از نظر ما کولبران کسانی هستند که مجوز واردات را از مرزهای کردستان دریافت می‌کنند و میزان کالا نیز مشخص و با نظارت وارد می‌شود.

استاندار کردستان یادآور شد: جلوگیری کامل از فعالیت کولبران به دلیل امرار معاش این قشر امکانپذیر نیست اما کولبری به عنوان چالشی پیش‌روی استان کردستان مطرح است.

 وی با اشاره به اینکه برخی کالاها سلامت محور هستند، افزود: این کالاها مشمول مقررات استاندارد می‌شوند و اداره استاندارد باید نظارت لازم را براین کالاها داشته باشند.

زاهدی  استقرار آزمایشگاه در مرزهای باشماق و سیرانبند را نیازی ضروری خواند و گفت: معابر کولبری ما نیز در آینده نیاز به حضور دستگاه‌های قانونی مانند گمرک و سازمان‌های مسوول در حوزه مباحث صادرات و واردات خواهند داشت.

 استاندار کردستان با بیان اینکه کولبران از مرزبانی کالاهای خاصی را وارد می‌کنند، اضافه کرد: متاسفانه در کنار بحث کولبری قاچاق کالا نیز صورت می‌گیرد چرا که عده‌ای کولبر نیستند و فقط به قاچاق می‌پردازند.

انتهای پیام/  م ح

ضرورت استقرار آزمایشگاه در مرزهای باشماق و سیرانبد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.