مدیر کل گمرکات استان کردستان از رشد 26 درصدی صادرات خروجی از مرزهای استان طی چهار ماهه نخست امسال خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، بختیار رحمانی پور امروز در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان با اشاره به اینکه امورات گمرکی استان از طریق مرز باشماق مریوان و سیرانبند بانه انجام می‌شود، گفت: صادرات خروجی از مرزهای رسمی استان در چهار ماه گذشته تاکنون به ارزش 293 میلیون دلار و به وزن 390 هزار تُن بوده است.

وی با اشاره به اینکه صادرات استان از لحاظ ارزشی 26 درصد رشد و از لحاظ وزنی یک درصد کاهش داشته است، عنوان کرد: بیشترین واردات در مرز باشماق عمدتا ضایعات فلزی است و در سال جاری هم در کل گمرکات استان 24 میلیون دلار واردات داشته‌ایم.

مدیر کل گمرکات استان کردستان در ادامه به واردات ترانزیت خارجی(مقصد) اشاره کرد و گفت: در این زمینه یک میلیارد و 341 میلیون دلار به وزن 338 هزار تُن واردات داشته‌ایم که از لحاظ ارزشی 42 درصد رشد و از لحاظ وزنی هم 15 درصد نیز رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه در بین گمرکات مرزی، مرز باشماق رتبه اول را در سال جاری کسب کرده است، اعلام کرد: در مرز باشماق تردد مسافر داریم و در نظر داریم با تلاش‌هایی که انجام شده است تردد در مرز سیرانبند هم انجام پذیرد.

وی در پایان به مشکلات تجارت کالاها از مرزها اشاره و یادآور شد: متاسفانه امروز شاهد هستیم که کالاهای صادراتی با استاندارد کشور عراق همخوانی ندارد و شاهد برگشتی کالاها هستیم که این مهم مقوله تجارت را با شکست روبرو می‌کند.

انتهای پیام/م

کسب رتبه اول مرز باشماق در بین گمرکات مرزی

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.