رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام از آغاز ایجاد زیرساخت های لازم برای راه اندازی مرزهای چیلات و چنگوله خبر در استان داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، یارالله نصیری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: بازارچه های مرزی چیلات و چنگوله به درستی در مسیر رسیدن به مرحله بهره برداری قرار گرفته اند.

 

وی افزود: بعد از ابلاغ مصوبه هیات محترم دولت و تصویب دو بازارچه مرزی مشترک با کشور عراق در شهر مهران و دهلران، اقدامات مناسبی برای به سرانجام رساندن این نقاط تجاری شروع شده است.

 

دبیر کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان ادامه داد: به دلیل فراهم بودن شرایط مناسب مرز چنگوله در سمت عراق در صورت تسریع در تکمیل زیرساخت ها توسط سازمان های مرتبط، به زودی می توان شاهد بهره برداری از این بازارچه مرزی بود.

 

نصیری تصریح کرد: دفتر فنی استانداری ایلام به عنوان مسئول پیگیری اجرای مصوبات راه اندازی این بازارچه ها تعیین شده است.

 

وی ادامه داد: قرار است ادارات و نهادهای مربوطه در بازه زمانی دو هفته ای اقدامات اساسی  برای اختصاص زمین مناسب، تامین آب و برق مورد نیاز، نصب تاسیسات مخابراتی، تکمیل جاده های دسترسی و امین سازی فضای محیطی از نظر مواد منفجره باقی مانده از جنگ تحمیلی به عمل آورند.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: برای این منظور اعتبارات مناسبی به صورت ویژه در اختیار فرمانداران شهرستان مهران و دهلران قرار می گیرد.

 

به استناد قانون مقررات صادارت و واردات، هیئت محترم وزیران با درخواست وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تعیین تکلیف وضعیت بازارچه های مشترک مرزی کشور در تاریخ ۲۴ تیرماه موافقت کرد.

 

براین اساس وضعیت ۳۶ بازارچه مشترک مرزی با کشورهای همسایه در ۹ استان کشور در زمینه حذف، ایجاد، ادغام، انتقال و ابقاء تعیین تکلیف نهایی شده و نتیجه به وزارتخانه های امور اقتصاد و دارایی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت امور خارجه و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ گردید که در حوزه استان ایلام نیز با ایجاد بازارچه "چیلات" دهلران و بازارچه "شهابی" چنگوله موافقت شد.

 

 

انتهای پیام/ ح

 

بازارچه های چیلات و چنگوله  استان در میر توسعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.