فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها از تامین تجهیزات اطفای حریق و ضرورت حفاظت بیشتر از اراضی ملی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرهنگ پاسدار قاسم سبز علی فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در جلسه هماهنگی اطفاء حریق منابع طبیعی استان فارس گفت: با استفاده از سیستم ارتباطی دیجیتال و پایش ماهواره‌ای تمامی مناطق حادثه خیز به خصوص در نقاط صعب العبور و دور از دسترس کنترل و تا حد قابل توجهی از تعرض به اراضی ملی به ویژه حریق پیشگیری می‌شود.


وی افزود: در این راستا با پیگیری‌های انجام شده تا پایان سال تعداد قابل توجهی خودرو آتش نشان برای اطفای حریق در این عرصه‌ها اختصاص می‌یابد.


سبز علی ادامه داد: اعتبار مورد نظر برای تجهیزات انفرادی ۱۲ میلیارد تومان و اعتبار اختصاص یافته برای تامین سیستم های ارتباطی جدید ۱۸ میلیارد تومان است.


وی اظهار داشت: ارسال دیتا، پوشش ارتباطی خوب در عرصه‌ها از طریق سیستم جی پی اس و رصد اطلاعات جزیی نقاط کور را از جمله قابلیت های این سامانه هوشمند حفاظتی است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها بیان کرد: با برنامه ربزی اصولی و زیربنایی در این عرصه ها و همچنین بهره گیری از مشارکت‌های مردمی، جوامع محلی، تشکل‌های مردم نهاد، جلو بسیاری از تخریب‌ها و آسیب های وارده به عرصه‌های منابع طبیعی گرفته می شود.


سبز علی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در بین مردم برای احیاء و حفاظت از عرصه‌های جنگلی موجود، گفت: حمایت و پشتیبانی سایر دستگاه‌ها از منابع طبیعی و هماهنگی با این مجموعه می‌تواند به قانونمند شدن ضوابط این سازمان در اجرای وظایف اصلی خود در حفاظت بهتر از عرصه‌های ملی کمک کند.


وی با بیان اینکه منابع طبیعی به تنهایی قادر به رفع مشکلات در این حوزه وسیع نیست افزود: همه دستگاه‌های مربوطه در این عرصه باید وارد عمل شوند تا مشکلات موجود برطرف شود. وی با اشاره به کمبود شدید نیروی حفاظتی در اراضی ملی کشور اظهار داشت: در حال حاضر نبود ساختار تشکیلاتی مناسب نیروهای حفاظتی یکی از مهمترین مشکلات حفاظت در برابر این عرصه هاست.


سبز علی تصریح کرد: در حال حاضر برای حفاظت از ۱۳۵ میلیون هکتار از منابع طبیعی کشور تنها ۴ هزار نیروی حفاظتی وجود دارد و این مسئله علاوه بر ایجاد مشکلات فراوان در حراست از این عرصه‌ها با استاندار‌های حفاظتی جنگلبانی با سایر کشور‌ها نیز فاصله زیادی دارد.
انتهای پیام/ر

جلوگیری از حریق اراضی ملی با استفاده از سیستم ارتباطی دیجیتال و پایش ماهواره‌ای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار