5 روستای بخش چغامیش دزفول مدارس مقطع متوسطه دوم ندارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی سعدی، رئیس شورای اسلامی روستای خوزینه باقر از توابع بخش چغامیش دزفول با اعلام این خبر اظهار کرد: روستاهای خوزینه باقر، دهنو، خوزینه بالا، عاطی و حاجات از توابع بخش چغامیش دزفول حدود 5 هزار نفر جمعیت دارند که در هیچ کدام از این روستاها مدرسه متوسطه دوره دوم وجود ندارد و دانش آموزان این روستاها برای تحصیل ناچارند به شهرهای شوشتر و دیگر شهرها سفر کنند.
وی اذعان داشت: این در حالی است که اکثر خانواده ها از بضاعت مالی خوبی برخوردار نیستند و توان تامین هزینه رفت و آمد فرزندانشان را ندارند، لذا از شورای روستا تقاضا دارند پیش از آغاز سال جدید تحصیلی این موضوع را پیگیری نمایند.
سعدی هزینه ماهیانه رفت و آمد هر دانش آموز به روستای سید عنایت در 30 کیلومتری این روستاها جهت تحصیل در دوره متوسطه دوم را بین 700 تا یک میلیون ریال دانست و بیان کرد: 28 دانش آموز دختر و 30 دانش آموز پسر این روستاها به علت مشکلاتی که برای تردد و رفت و آمد به مدارس شهرها و روستاهای مجاور دارند در سال های تحصیلی گذشته ناچار به ترک تحصیل شده اند.
رئیس شورای اسلامی روستای خوزینه باقر اظهار داشت: دانش آموزان پسر این روستاها برای تحصیل در مقطع متوسطه دوم مجبورند به مدارس نی آباد، حاجات یا خیبر بروند و دختران مجبورند به مدارس شوشتر یا سید عنایت در 30 کیلومتری این روستاها بروند.
عبدالمحمد جرجانی، مدیر آموزش و پرورش دزفول گفت: حداقل ظرفیت مدارس متوسطه دوم باید 80 دانش آموز باشد تا بتوان مدرسه ای در آن روستا احداث کرد.
وی اذعان کرد: علاوه بر این کمبود دبیر تخصصی برای مدارس متوسطه دوم نیز یکی دیگر از مشکلات است که باید برای هر رشته و درس یک دبیر تخصصی به منطقه اعزام نمود.
جرجانی بیان داشت: تا جایی که امکانات آموزش و پرورش اجازه دهد امکانات و فضای آموزشی در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد ولی ارائه دبیر تخصصی برای چند دانش آموز هر رشته و ارائه فضای آموزشی برای تعداد اندکی دانش آموز در حال حاضر امکان پذیر نیست و دانش آموزان این مناطق می توانند در سال تحصیلی جدید به مدارس روستای سید عنایت، میانرود، صفی آباد و شهر امام مراجعه کنند تا از تحصیل باز نمانند.
انتهای پیام/گ

روستاهای چغامیش مدرسه ندارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.